حسن روشن را می توان بزرگ ترین منتقد استقلالی ها در دهه اخیر دانست. او که زمانی به «طفل شیرین رایکوف» معروف بود اکنون منتقد تلخ مدیران آبی هاست.
کد خبر: ۱۲۷۷۵۳۴

به گزارش جام جم آنلاین ، استقلال با شکست در دیداری که پیروزی در آن پیش بینی شده بود از گردونه لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. حالا تیمی که مقابل پاختاکور با آن وضعیت شکست خورد به فصل آینده نگاه می کند، فصلی که مشخص نیست همچنان مجید نامجومطلق سرمربی است یا طبق شایعات فرهاد مجیدی برمی گردد و یا اینکه اصلا اتفاقات دیگری در راه است.

اما ماجرا هر چه باشد حسن روشن به عنوان یکی از این بزرگ ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه به هیچ عنوان به آینده خوش بین نیست.

او در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: درباره آینده استقلال چطور می توان یک پیش بینی درست و حسابی داشت؟ اتفاقاتی که در استقلال می افتد جدید نیست و بیش از 10 سال است که در حال تکرار بیان مشکلات این تیم در رسانه ها هستیم اما آیا شما دیدید که اتفاق جدیدی رخ بدهد و یا یک چاره اساسی پیش پای این تیم بگذارند؟

روشن گفت: من واقعا نمی دانم در رابطه با استقلال چکار باید بکنیم. نه می توانیم دخالت کنیم و نه می توانیم بی سر و صدا یک جا بنشینیم.

این پیشکسوت استقلال بیان داشت: مشکل اعلام کردن یا نکردن یک پنالتی برای استقلال نیست. به تیم الوحده امارات نگاه کنید، یک تیم کاملا سازمان یافته. این تیم سرمایه قابل توجهی دارد و از مدیریت خوبی هم برخوردار است و همین مدیریت سازمان یافته تشخیص داد که با توجه به مشکلات کنونی این تیم و البته وضعیت وخیم شیوع کرونا در آسیا باید از لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشند.

منتقد شرایط کنونی استقلال افزود: اما به تیم خودمان نگاه کنید.  استقلال در اوج اختلاف ها و نداشتن سرمربی، بدهی های مالی و سایر مشکلات، تن به حضور در لیگ قهرمانان آسیا داد. نگاه کنید که بخشی از تمرکز استقلال تا چه اندازه بر روی موضوع نافرجام بازگشت استراماچونی متمرکز شد.

مهاجم اسبق آبی های پایتخت ادامه داد: یک بخش دیگر ماجرا مربوط به بازیکنان این تیم می شد که آنها هم انرژی زیادی از مجموعه گرفتند همانند همان بازیکنی که گفت اگر پول ندهید من به قطر نمی آیم. استقلال با این کوه از مشکلات راهی لیگ قهرمانان آسیا شد و آخر سر هم دیدیم چه اتفاقی رخ داد. حالا اینکه بگوییم پنالتی برای استقلال نگرفتند و از این دست حرف ها نه فایده ای دارد نه منطقی است.

این کارشناس فوتبال اذعان داشت: از سر تا ته این استقلال اشکال داشت. باز هم به مثال تیم الوحده امارات برمی گردم. حتی کمتر از یک درصد مشکلات باشگاه استقلال را ندارد اما مدیران این تیم خیلی منطقی فکر کردند که حضور در آسیا با توجه به وضعیت شیوع کرونا به صلاح نیست. بحث مقایسه است. یک تیم مثل الوحده که مشکلی ندارد برای یک دلیل کاملا موجه کنار می رود اما یک تیم مثل استقلال با هزار مشکل گام به رقابت ها می گذارد، هزار ادعا دارد و آخر سر هم می گویند پنالتی ما را نگرفتند.

وی یادآور شد: برای استقلال شرایط خیلی بد بود. ناز کردن بازیکن یک طرف، قهر کردن مربی یک طرف. بدهی ها یک طرف دیگر. دیگر یک تیم دیگر چقدر باید مشکل داشته باشد؟

روشن تاکید کرد: هواداران استقلال چه گناهی کرده که باید سال ها این شرایط را تحمل کنند؟ این هواداران تا می آیند به نتایج خوب تیمشان عادت کنند یک دفعه همه چیز به هم می خورد و آینده تحت تاثیر قرار می گیرد. چقدر این وضعیت باید در استقلال تکرار شود؟ تا به حال شمرده اید؟

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: استقلال مشکلات زیادی دارد. این تیم باید تیم جوانانش را سر و سامان بدهد و آکادمی را هم همین طور.

روشن خاطرنشان کرد: روند سال های اخیر برای آبی ها اینطور بوده که استقلال دو تا بازی را پشت سر هم می برد بعد به طور اغراق آمیزی تعریف و تمجیدها آغاز می شود. حداقل مگر این فصل همین رویه را مشاهده نکردیم؟ همان ابتدای فصل دیدید که چگونه با بردهای استراماچونی برخی به آسمان ها رفتند؟ شنیدید چطور می گفتند ما چه بازیکنانی داریم و چه مربی خوبی به استقلال آمده است؟

منتقد سرسخت آبی ها گفت: استقلال دو بازیکن از خودش ندارد. همه را از این ور و آن ور می آورد. تصمیمات غلط مدام در این تیم تکرار می شود و انگار راه گریزی هم نیست.

وی یادآور شد: مدیران استقلال حتی در مدیریت اتفاقات کوچک تر هم ناتوان هستند. همین قضیه رحمتی (دروازه بان سابق استقلال) و حسینی (دروازه بان کنونی) را در نظر بگیرید. این دو رقیب هم بودند که حالا اختلافاتی هم پیدا شد. چه کسی توانست اختلافات بین این دو را حل کند؟ اگر کمی مدیریت وجود داشت مانع از جدایی رحمتی می شدند. حسینی دروازه بان خوبی است اما از نام رحمتی نباید به این راحتی گذشت.

حسن روشن در پایان گفت: مدیران استقلال نمی توانند برای آینده این تیم به درستی تصمیم گیری کنند. مشکل این است که به حرف هر کسی که بخواهند گوش می کنند و هر کسی را که نمی خواهند گوش نمی کنند. از من پیش بینی آینده استقلال را نخواهید. اینجا همه چیز پشت سر هم تکرار می شود و گریزی هم از این همه تکرار نیست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اکبر
Netherlands
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
۰
۱
لااقل روی اون تاج یک خط مشکی بکشید.مادر جمهوری اسلامی اسلامی هستیم.

نیازمندی ها