معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران:

دستگیری ۶ عضو باند فروش ارز جعلی/ ۱۵ هزار ارز فروخته شده است

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۶ عضو باند فروش ۱۵ هزار ارز جعلی خبر داد و گفت: متهمان ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال ارز خارجی جعلی به مالباخته فروخته بودند.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۰۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ جهانگیر تقی پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در اوایل تیرماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه سه تهران از شخصی به هویت فرشاد بابت فروش ارز (یورو) جعلی اعلام شکایت می‌کند.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع جعل تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت، من برای تهیه ارز با کانال تلگرامی که در آن آگهی فروش یورو به مبلغ ۲۱۷ هزار ریال بود آشنا شدم که فروشنده خود را «فرشاد» معرفی کرد، پس از توافق قرار شد ۱۵ هزار یورو برایم بیاورد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی ادامه داد، فرشاد به همراه سه مرد جوان، یوروها را برایم آوردند که پس از شمارش، مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی چندین مرحله عملیات بانکی به حساب اعلامی پرداخت کردم. برای اینکه از اصالت اسکناس‌ها مطمئن شوم به صرافی مراجعه کردم و فهمیدم یوروها جعلی هستند و فرشاد کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با مراجعه به محل معامله طی انجام تحقیقات میدانی سرنخی از تبهکاران بدست آوردند که با بررسی سوابق فرشاد مشخص شد وی یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری می‌باشد و به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس می‌باشد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستان وی صادر شد.

تقی پور اضافه کرد: کارآگاهان موفق شدند ۵ تن از همدستان فرشاد را دستگیر کنند و در ادامه تحقیقات مشخص شد سرکرده باند به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی قضائی راهی محل مورد نظر شدند که با انجام اقدامات کارآگاهی مخفیگاه فرشاد شناسایی و در ششم شهریورماه وی نیز دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهمان تعداد ۵۳ قطعه اسکناس جعلی ۵۰۰ یوروی کشف و توقیف شد.

وی گفت: سرکرده باند معترف شد، اسکناس‌های جعلی یورو را بواسطه شخصی ناشناس از کشورهای همسایه برایم آورده‌اند و من هم با نشر آگهی در کانال‌های تلگرامی اقدام به فروش یوروهای جعلی با همدستانم می‌کردم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم کرده‌ایم.

سرهنگ تقی پور ابراز دشت: با عنایت به تلاش بی وقفه کارآگاهان اداره سیزدهم که منجر به دستگیری اعضای باند جعل و کشف اسکناس‌های جعلی شد، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها