«دیزی وات» نابغه نقاشی که تنها ۱۰ سال دارد، تمام درآمد حاصل از فروش تابلوهای خود را به امور خیریه اختصاص داد.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بیشتر نقاشی‌های دوران کودکی معمولا ارزش مادی چندانی ندارند مگر آن که والدین خریدارشان باشند. اما این موضوع در مورد دیزی وات دختربچه انگلیسی که در ده سالگی به یکی از محبوبترین هنرمندان بازار نقاشی تبدیل شده، صدق نمی‌کند. نقاشی‌های آبرنگ دیزی که هر کدام به قیمت بالای ۱۳ هزار دلار به فروش رفته‌اند، لقب مونه کوچولو (mini Monet) را برای این هنرمند جوان به ارمغان آورده‌ است؛ کلود مونه نقاش معروف فرانسوی و از بنیان‌گذاران نقاشی دریافتگری (امپرسیونیسم) در فرانسه بود.
 
نابغه ۱۰ ساله دنیای نقاشی تمام درآمدش را وقف خیریه کرد
دیزی نقاشی را از ۶ سالگی و با کشیدن تابلویی برای پدربزرگ و مادربزرگش که به سرطان مبتلا شده بودند، شروع کرد. مادر وی که معلم مقطع ابتدایی بوده و در رشته هنر تحصیل کرده بود، استعداد دخترش را کشف کرد و به او پیشنهاد داد تابلوی دیگری بکشد که آن را در نگارخانه‌ای محلی به نمایش گذاشته و برای خیریه‌های فعال در حوزه سرطان به حراج بگذارند.  
 
در تابلوی دوم گل‌های فراموشم نکن (forget-me-not) نماینده بیماران درگذشته و گل‌های روشن نماد نجات‌یافتگان از چنگال سرطان بودند. طرح رنگ این تابلو از تیره به روشن می‌رسید تا مبارزه با سرطان را به تصویر بکشد. این نقاشی در حراجی، پیشنهادهایی از سراسر جهان دریافت کرد و در نهایت به قیمت ۱۲ هزار دلار به فروش رسید. شاهکار هنری دیزی جوان به چنان شهرتی رسید که خریدارانی از کانادا و هنگ‌کنگ ۱۰۰ نسخه چاپی آن را سفارش دادند.
 
از آن زمان تاکنون، دیزی ۲۵ اثر هنری به حراج گذاشته و حتی نسخه‌های چاپی از آثار خود را به قیمت هرکدام ۱۳۰ دلار فروخته است. این هنرمند جوان از این طریق در مجموع حدود ۶۶ هزار دلار درآمد کسب کرده که تمام آن وقف امور خیریه شده است.
 
نابغه ۱۰ ساله دنیای نقاشی تمام درآمدش را وقف خیریه کرد
 
گلها از پیرنگ‌های قالب در آثار دیزی هستند. این هنرمند با استعداد در دوره قرنطینه و خانه‌نشینی، برای ادای احترام به کارکنان در خط مقدم مبارزه با کرونا، رنگین‌کمانی از گلهای مینا را کشید. او از فروش کارت پستال‌ها و پیکسل‌های آهنربایی که با این طرح چاپ شد، دو هزار و ۲۰۰ دلار درآمد کسب کرد که همه آن به سرویس
سلامت ملی انگلیس اهدا شد.
 
نابغه ۱۰ ساله دنیای نقاشی تمام درآمدش را وقف خیریه کرد
 
وقتی دیزی و آثارش به شهرت رسیدند، موسسه تحقیقات سرطان انگلیس یکی از نقاشی‌های وی را روی کارت‌هایی که به پاس قدردانی از کمک‌های مالی افراد به آنها اهدا می‌شود، چاپ کرد. از دیگر دستاوردهای این هنرمند جوان می‌توان به دریافت جایزه یورکشایر برای جوان موفق در حوزه هنر (Yorkshire Young Achiever for Arts) و کسب جایزه جشنواره دون ولی (The Don Valley Festival) در چهار سال گذشته، اشاره کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها