وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در سفرم به بغداد هماهنگی‌های لازم برای سفر نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۰۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی وارد بغداد شد در بدو ورود در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف این سفر عنوان کرد: سفر امروز فرصت بسیار خوبی را با توجه به سفر نخست‌وزیر عراق فراهم کرده که قبل از سفر ایشان هماهنگی‌های لازم برای سفر انجام شود.
 
وی عنوان کرد: امروز در بغداد فرصت خواهم داشت با مقامات مختلف عراقی ریاست جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و همچنین با مسئولان سیاسی عراق و رئیس حشد الشعبی ملاقات داشته باشم.
 
این نخستین سفر ظریف پس از تصدی مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق است.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کند. دیدار با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.
 
وی همچنین در این سفر قرار است با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار و امشب بعد از انجام این دیدارها به تهران باز خواهد گشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها