چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به مردم کشورش توصیه کرد برای پیشگیری از کرونا داروی هیدروکسی کلروکین را مصرف کنند، دارویی که برای بیماران مبتلا به مالاریا تجویز می شود.
کد خبر: ۱۲۷۰۷۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، در رابطه با هیدروکسی کلروکین و تاثیر آن بر روی حفظ مقاومت بدن افراد مقابل کرونا آزمایشات متعددی انجام شده و نتایج مختلفی هم به دست آمده. اکثر نتایج به دست آمده در این جمله خلاصه می شود: داروی هیدروکسی کلروکین هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا ندارد.

با وجود اینکه تاثیر هیدروکسی کلروکین بر بدن افراد در مقابل کرونا اثبات نشده بود اما دونالد ترامپ توصیه غیرعلمی مبنی بر استفاده از آن را به مردم انجام داد تا انتقادات شدیدی را متوجه خود ببیند.

اکنون که قربانیان ویروس کرونا در آمریکا روز به روز بیشتر می شود حملات به ترامپ حتی بیشتر هم شده است.

چند روز پیش دختر 17 ساله ای به نام کارسین دیویس در فلوریدا در پی ابتلا به کرونا جان باخت.

او در مراسمی در کلیسا شرکت کرده بود که بیش از 100 نفر دیگر مهمان داشت. کارسین ماسک نداشت و فاصله اجتماعی در این کلیسا نیز رعایت نشده بود.

بعد از اینکه علائم اولیه کرونا را نشان داد والدینش داروی هیدروکسی کلروکین را به او دادند، در واقع توصیه ای از سوی ترامپ. اما کارسین حالش رو به وخامت گذاشت و حتی بستری شدن در بیمارستان هم دیگر کمکی به او نکرد.

کارسین دو روز بعد جان باخت تا دومین نوجوانی در ایالت فلوریدا باشد که کرونا او را می کشد.

توصیه غیرعلمی ترامپ باعث مرگ این دختر نوجوان شد (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها