وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری کنکور در روزهای کرونایی پرداخت.
کد خبر: ۱۲۶۹۶۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، منصور غلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکور‌های سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا، گفت: در زمان برگزاری کنکور هیچ تجدید نظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای برگزاری کنکور برنامه زمان‌بندی مشخص و اعلام شده است.

غلامی در ادامه اظهار کرد: جمعیت هر حوزه مشخص بوده و دو تا سه مرتبه هم سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی‌ها برای برگزاری کنکور بر اساس آمار فعلی انجام شده و قرار است فاصله صندلی‌‌ها به دلیل شیوع کرونا بیشتر از سال‌های قبل شود.

غلامی افزود: در زمان برگزاری کنکور‌های امسال سالن‌‌های بیشتری در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار داده خواهد شد تا پروتکل‌ های بهداشتی رعایت شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: به این دلیل که زمان محدودی قرار است داوطلبان کنکور در حوزه‌های امتحانی باشند مشکلی به وجود نمی‌ آید و توجه به مسائلی همچون تهویه سالن ها، در اختیار گذاشتن ماسک، رعایت مسائل بهداشتی در هنگام ورود به حوزه‌‌های امتحانی، کنترل سلامت داوطلبان در هنگام ورود و تب سنجی داوطلبان از جمله اقداماتی است که برای برگزاری کنکور و حفظ سلامت دانشجویان پیش بینی شده است.

غلامی در ادامه تصریح کرد: کنکور با دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت داوطلبان در زمان مشخص خود برگزار می‌شود.

وزیر علوم درباره برگزاری آزمون در شهر‌های قرمز نیز گفت: کنکور حتی در شهر‌های قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها