معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تشریح کرد؛

احتمالات پزشکی و بهداشتی برگزاری حج تمتع

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از توقف معاینات زائران حج امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر طاهر درودی با اشاره به اعلام دولت سعودی مبنی بر این‌که مناسک حج ۹۹ به صورت محدود و داخلی برگزار می‌شود و همچنین بیانیه مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت کشور مبنی بر اینکه زائران ایرانی امسال به سرزمین وحی اعزام نخواهند شد و سهمیه آن‌ها محفوظ خواهد ماند، گفت: بر این اساس معاینات زائران از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز متوقف می‌شود.
 
وی در این باره افزود: تا کنون معاینات حدود ۳۰ هزار نفر از زائران انجام شده بود؛ به طوری که در فاز اول معاینات افراد زیر ۶۰ سال که احتمال ابتلا به بیماری‌ها در آنها کمتر بود، در دستور کار قرار گرفت و بخشی از این افراد برای انجام واکسیناسیون به مراکز مربوطه معرفی شده بودند.
 
درودی با بیان اینکه واکسیناسیون مننژیت حدود ۲۰ هزار نفر از این زائران انجام شده و کارت واکسیناسیون دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به آنکه اثربخشی این واکسن دو ساله است، در صورت تشرف این افراد در سال آینده، نیازی به تزریق مجدد واکسن نخواهند داشت. این افراد کارت واکسیناسیون دریافت کرده و تاریخ انجام واکسیناسیون نیز در کارت درج شده است.
 
وی درباره معاینات زائران نیز گفت: از آنجا که ممکن است وضعیت عمومی افراد معاینه شده در سال آینده تغییر داشته باشد، در صورت تشرف قاعدتا باید مجددا معاینات را انجام دهند.
 
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پایان گفت: در مجموع پروسه معاینات زائران حج امسال متوقف شد. مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز بر اساس تصمیم‌ها برای حج سال آتی، برنامه‌ریزی‌های خدمات پزشکی را خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها