دونالد ترامپ ادعایی واهی را مطرح کرده که دانشمندان و محققان برای تکذیب آن مجبور شدند بارها مطالعاتی را انجام بدهند و این ادعا را تکذیب کنند.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  هیدروکسی کلروکین (Hydroxychloroquine) ویروس کرونا را در بدن از بین نمی برد. این داروی ضدمالاریا پیش از این از سوی دونالد ترامپ به عنوان درمان کرونا پیشنهاد شده بود.

دانشمندان آکسفورد پس از یک سری تحقیقات هزینه بر دیگر بار دیگر ثابت کردند که هیدروکسی کلروکین هیچ فایده ای برای بیماران مبتلا به کرونا ندارد و به این ترتیب این داروی جنجالی از فهرست آزمایش های مربوط به درمان احتمالی کرونا به طور کامل خارج شد.

در این آزمایش مشخص شد یک چهارم از کل بیماران کرونایی که هیدروکسی کلروکین را مصرف کرده بودند فوت کردند. در این پروژه بزرگ هزار و 500 بیماری که در 170 بیمارستان بریتانیا بستری شده بودند مورد آزمایش قرار گرفتند.

پروفسور مارتین لندری نویسنده اصلی این تحقیق می گوید: اگر شما، مادر، پدر و یا هر یک از اعضای خانواده تان به کرونا مبتلا شدید هیدروکسی کلروکین درمان مناسبی نیست. این فایده ای ندارد.

وی از پزشکان در سراسر جهان خواست تا از تجویز این دارو برای درمان کرونا خودداری کنند. این دارو می تواند عوارض جانبی بدی از جمله آریتمی قلب، سردرد و استفراغ ایجاد کند.

با این حال هنوز مطالعات متعددی در حال انجام هستند تا اثرات داروی هیدروکسی کلروکین را بر روی درمان کرونا بررسی کنند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ در آغاز بحران کرونا داروی ضدمالاریایی هیدروکسی کلروکین را به عنوان یك داروی شگفت آور توصیه و اعتراف كرد كه خود را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا این دارو را مصرف کرده است.

شب گذشته مجله پزشکی "لانست" مطالعه‌ای بحث برانگیز را منتشر کرد که نشان داد هیدروکسی کلروکین خطر مرگ در بیماران مبتلا به کووید19 را افزایش داده است ، که منجر به توقف آزمایش آن بر روی انسان در سراسر جهان شد.

در کل 5 هزار و 421  بیمار به طور تصادفی از هیدروکسی کلروکین استفاده کردند و با هزار و 323 بیماری که از سوی آکسفورد این دارو برای آنها تجویز شده بود مقایسه شدند.

بعد از گذشت 28 روز ، 25.7 درصد از بیمارانی که  قرص مالاریا را استفاده کرده بودند در مقایسه با 23.5 درصد افرادی که به آنها دارو داده نشده بودند در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند.

اکنون به شدت توصیه می شود بیماران مبتلا به کرونا هیدروکسی کلروکین را مصرف نکنند. هر چند هنوز تحقیقات دراینباره کامل نیست اما فعلا منع استفاده از آن وجود دارد.

دانشگاه آکسفورد مدعی کشف واکسن کرونا نیز هست، واکسنی که دقیقا مشخص نیست چه زمانی به بازار جهانی عرضه خواهد شد و بشریت را از کابوس کرونا نجات بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها