تروریست‌های وابسته به ترکیه که روز گذشته توانسته بودند روستای طنجره در استان حماه را اشغال کنند، امروز کنترل این روستا را از دست دادند و ارتش سوریه فورا آن را آزاد کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۴۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ارتش سوریه در واکنش به حملات تروریست‌های وابسته به ترکیه، حملات خود را در شمال غرب استان حماه آغاز کرد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست ها- اذعان کرد که ارتش سوریه نیمه شب گذشته موفق شد روستای «طنجره» واقع در شمال غرب استان حماه را از تروریست ها پس بگیرد.

این مرکز خبر داد که این روستا، ۲۴ ساعت در اشغال عناصر وابسته به ترکیه قرار داشته و ارتش سویه بلافاصله آن را پس گرفته است.

این در حالی است که حملات موشکی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در این روستا، شدید توصیف شده است.

دیدبان روز گذشته خبر داد که عناصر حاضر در اتاق عملیات تروریست ها موسوم به «وحرض المؤمنین» برای نخستین بار از زمان آتش‌ بس در شمال سوریه، عملیاتی را در سهل الغاب آغاز کردند.

عناصر وابسته به ترکیه توانسته بودند طنجره را اشغال کنند و قصد داشتند در این محور به پیشروی خود ادامه دهند که موفق به اجرای نقشه خود نشدند.

از ۱۶ اسفند که آتش بس در ادلب برقرار شده است گروه‌های تروریستی ده‌ها بار با حملات راکتی و تیراندازی‌ها علیه مواضع ارتش و مناطق امن در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه آتش‌بس را نقض کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها تصمیم‌گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها