jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۱۲۶۳۰۶۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹  |  ۱۲:۵۸

نوروز امسال، یك نوروز متفاوت برای رسانه ملی بود، نوروزی كه باید با شرایط كرونا برنامه‌های سیما طراحی می‌شد تا بتوانیم با شعار در خانه می‌مانیم مردم را به بهترین شكل سرگرم و به داشته‌های آنها اضافه كنیم.

به همین دلیل طراحی جدول پخش برنامه‌ها در این ایام تغییر كرد و هرچه به ایام نوروز نزدیك‌تر شدیم، شرایط روحی و روانی مردم جامعه تحت تاثیر كرونا قرار گرفت، به همین دلیل در نخستین گام سعی كردیم اطلاعات و آگاهی مردم را در این حوزه بیشتر كنیم تا پیشگیری‌های لازم را انجام بدهند.

همچنین برنامه‌های متنوعی در این حوزه طراحی شد و شورای سلامت معاونت سیما بالغ بر صدها برنامه تولید كرد و در قالب بسته‌های متنوع برای پخش در اختیار شبكه‌های مختلف قرار دارد.

در كنار بسته‌های آموزشی، برنامه‌هایی با هدف نشاط‌آفرینی برای مردم آماده كردیم و امسال با انرژی مضاعف همكاران این اقدام انجام شد. نوروز امسال چهار سریال برای پخش آماده كردیم كه پخش آنها هنوز ادامه دارد.

سریال پایتخت همچون فصل‌های گذشته توانست 90درصد رضایت مردمی را كسب كند. این سریال در نظرسنجی‌ها نه تنها درصد بالای مخاطب را داشته، بلكه بالاترین رضایت مردمی را هم كسب كرد. حتی می‌توان گفت جزو سریال‌های پر مخاطب یك دهه اخیر به حساب می‌آید. گروه سازنده در قالب شخصیت‌های جدید كه به سریال اضافه شدند، داستان مهیجی برای مردم به تصویر كشیدند و نقدهای اجتماعی هم در لابه لای قصه گنجانده شد.

دیگر سریال‌های نوروزی هم توانستند دل مخاطبان را به دست آوردند و توانستیم با پخش آثار متنوع مردم را در خانه نگه داریم. در این ایام 130 فیلم سینمایی روانه آنتن شبكه‌های مختلف سیما شد كه همه آثار جدید برای سال‌های 2017 تا 2019 بودند. همچنین 30 فیلم سینمایی ایرانی هم روانه آنتن شد و سعی كردیم جشنواره جذاب فیلم‌های تلویزیونی را برای مردم تدارك ببینیم.

در بخش سرگرمی، مسابقاتی همچون عصر جدید در صدر نظرات مثبت مردمی بود و می‌توان گفت بسیار خوش درخشید. مسابقات دیگر همچون ایران، دستپخت، كودك شو، پنج ستاره و ... هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. برنامه‌های تركیبی سال تحویل توانست گوی رقابت را از برنامه‌های تحویل سال شبكه‌های ماهواره‌ای برباید و با این‌كه مصادف با روز شهادت امام موسی كاظم (ع) بودیم، اما برنامه‌های سال تحویل متناسب با ماموریت هر شبكه توانست نظر مردمی را جلب كند. با این‌كه مردم نمی‌توانستند در اماكن مذهبی حضور داشته باشند، ما ادعیه، نیایش و ذكرها را به خانه‌های مردم آوردیم تا از این طریق بتوانیم مردم را با معنویات اماکن مذهبی از درون خانه‌ها همراه كنیم.

از دیگر اقدامات رسانه ملی درگیری سه شبكه اعم از آموزش، چهار و دو برای برنامه‌های آموزش و پرورش بود تا در این حوزه بچه‌ها به لحاظ درسی با مشكلی مواجه نشوند. پخش مستندهای متنوع از جغرافیای بكر ایران زمین از دیگر برنامه‌های نوروزی بود كه به واسطه چنین مستندهایی به مردم آگاهی دادیم كه بعد از تمام شدن كرونا می‌توانند به چنین مناطقی سفر كنند. با توجه به این‌كه بچه‌ها امکان خروج از خانه برای بازی و تفریح را نداشتند برای آنها برنامه عمو پورنگ و برنامه‌های شاد طراحی و پخش كردیم تا آنها از خانه ماندن خسته نشوند. در مجموع فكر می‌كنم به كمك مردم ما بهترین سال برنامه سازی را برای نوروز داشتیم و اگر بخواهیم نمره‌ای بدهیم، رسانه ملی نمره بالای 18 را خواهد گرفت كه البته هر كس از این امتیاز تعبیری دارد، اما آنچه اهمیت دارد این كه همه همكاران زحمت بسیاری كشیدند و تلاش كردیم به بهترین شكل مسؤولیت‌مان را در قبال مردم و خانه ماندنشان در این شرایط كرونایی انجام بدهیم.

دكتر مرتضی میرباقری - معاون سیمای رسانه ملی

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

مشغول صاحب‌خانه باش

مشغول صاحب‌خانه باش

آنهایی که دوم اسفند سال گذشته با همه ناامیدی‌ها و گلایه‌ها پای صندوق رای آمدند و چهره‌های جدیدی را به مجلس فرستادند، همه امید و خواسته شان این بود - و هنوز هم هست- که منتخبان جدید تشنه خدمت باشند،نه شیفته رانت خرید و فروش دلار و سکه و پوشک! آنها همچنین می‌خواستند نماینده‌های جدید نه‌تنها کاسب بازار خودرو نباشند، بلکه به جای دعوا بر سر رفتن یا نرفتن زنان به استادیوم و اصلاح دقیقه90 قانون انتخابات و گرفتار شدن در ترافیک طرح های سیاسی، فکر سفره هایی باشند که هر روز کوچک‌تر می‌شوند.

گفتگو

بیشتر
مادر و دخترانه!

گفتگو با بازیگران سریال «مادرانه» که این روزها از آی‌فیلم بازپخش می‌شود

مادر و دخترانه!

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر