فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران:

شهروندان از مراجعه حضوری به بانک‌ها خودداری کنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به احتمال انتقال بیماری در شعب بانکی، از شهروندان درخواست کرد تا حد امکان از مراجعه حضوری به بانکها بپرهیزند.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: یکی از نقاطی که در بازدیدهای میدانی باعث ایجاد موجی از نگرانی در کارشناسان بهداشتی و درمانی شده است، حضور متراکم و تردد فراوان شهروندان در شعب بانکهاست.

وی با بیان اینکه وسایل حفاظتی به اندازه کافی در اختیار کارکنان بانکها قرار ندارد، گفت: مشکل کمبود وسایل حفاظتی مانند سایر دستگاههای اجرایی در بانکها نیز وجود دارد و انجام کارهای بانکی طبق روال معمول، می‌تواند باعث انتشار آلودگی ویروس شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم تا حدامکان کارهای بانکی خود را طریق سیستم بانکداری الکترونیک انجام دهند، تصریح کرد: همچنین از بانکها درخواست می‌شود برای مراجعه حضوری کمتر مردم به شعب خود همکاری کنند و در حد امکان برای حفاظت از کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر زالی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد برای دریافت اسکناس نو به بانک‌ها مراجعه میکنند، قطعا این کار مورد تایید نیست و باید تا حد امکان برای پیشگیری از شیوع بیماری از تبادل پول نقد خودداری شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ویروس کرونای جدید می‌تواند به مدت طولانی بر روی اسکناس ها باقی بماند ، هشدار داد: با توجه به اینکه امکان تنظیف پول نقد وجود ندارد متاسفانه این اسکناس ها می توانند عامل مهمی برای انتقال آلودگی باشند.

دکتر زالی در پایان تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از انتقال آلودگی باید تا حد امکان از خدمات الکترونیک استفاده کنند و بانک‌ها نیز باید در حد توان خود نسبت به جایگزینی خدمات حضوری با خدمات مجازی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها