جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات تسهیلات مشمولان و سربازان سرپرست خانواده را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۶۱۴۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، سردار رحمان علیدوست در گفتگو با فارس در خصوص تسهیلات مشمولان و سربازان سرپرست خانواده اظهار داشت: یگانه فرزند ذکور مراقب پدر به علت کهولت سن (70 سال تمام) یا پدر بیمار زیر 70 سال نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد می تواند درخواست رسیدگی دهد تا در شمول معافیت کفالت قرار گیرد.

وی درباره یگانه مراقب یا نگهدار مادر فاقد شوهر گفت: مشمولان واجد شرایط این معافیت تا مدت 30 ماه از تاریخ فوت پدر یا همسر مادر یا ثبت طلاق از معافیت موقت استفاده و در صورت وجود شرایط بعد از 30 ماه از معافیت دائم بهره‌مند می‌شوند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر یا همسر (فوت یا طلاق) و فرزند ذکور غیرمحجور تصریح کرد: تنها برادر تنی می‌تواند از این معافیت استفاده کند و برادر ناتنی خواهر در شمول معافیت قرار نمی‌گیرد؛ همچنین مانع معافیت برادر تنی نمی‌شود.

سردار علیدوست در مورد وضعیت سربازی تنها برادر سرپرست برادر کبیر نیازمند مراقب و فاقد پدر و همسر و فرزند ذکور غیرمحجور و فاقد شغل اظهار داشت: در این نوع معافیت در صورتی که مکفول فاقد برادر تنی باشد تنها برادر ناتنی بالای 18 سال وی می‌تواند از معافیت استفاده کند و وجود برادر ناتنی بالای 18 سال مکفول مانع معافیت برادر تنی وی خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی بهره مندی از معافیت توسط یگانه سرپرست برادر کمتر از 18 سال تمام فاقد پدر اظهار داشت: در این نوع معافیت وجود برادر ناتنی بالای 18 سال مانع بهره‌مندی برادر تنی از معافیت است و در صورت نداشتن برادر تنی، برادر ناتنی نیز می‌تواند از معافیت استفاده کند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: وضعیت سربازی یگانه نوه ذکور مراقب یا نگه‌دارنده جد فاقد فرزند یا جده فاقد شوهر و فرزند نیز برای معافیت مورد بررسی قرار می گیرد؛ منظور از فاقد فرزند بودن جد و جده، فقدان فرزندان ذکور و اوناث است.

سردار علیدوست افزود: مشمولی که همسرش فوت کرده و دارای فرزند صغیری از او است چنانچه در زمان طرح پرونده در هیأت رسیدگی فاقد فرزند دائم باشد نیز در قالب رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مشمولی که همسر وی بعد از ازدواج معلول شده و معلولیت وی به تأیید بهزیستی رسیده و بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت است نیز در قالب رسیدگی قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص کسر خدمت فرزند برای سربازان متاهل اعلام کرد: به ازای هر فرزند، سه ماه کسر خدمت شامل سربازان متأهل می‌شود.

سردار علیدوست درباره تسهیلات موجود برای مشمولان متاهل اعلام کرد: به کارگیری مشمولان متاهل و تک‌فرزند ذکور در محل سکونت برای خدمت سربازی از جمله تسهیلات برای این دسته از مشمولان سربازی است.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا حق عائله‌مندی به سربازان تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به کارکنان وظیفه متاهل یا سرپرست خانواده حق عائله‌مندی همانند کارکنان پایور نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها