رئیس جمهور گفت: می‌توانیم آمریکا را به دلیل خروج از برجام پشیمان کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن) در جلسه هیئت دولت گفت: در آبان ماه، مردم ایران در برابر حوادثی که دشمنان ما می‌خواستند از آن حوادث، سوء استفاده کنند در روزهای ابتدایی به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود را خلق کردند و آن جلوه‌های زیبا را ساختند.

او افزود: در مساله شهادت «حاج قاسم» مردم کار اعجاب آوری انجام دادند و کسی فکر نمی‌کرد بین مردم و نیروهای مسلح آنقدر ارتباط نزدیک باشد و کسی نمی‌دانست مبارزه با تروریسم آنقدر مهم باشد. هیچ کسی فکر نمی‌کرد که امنیت منطقه و همسایگان برای مردم این همه اهمیت دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه ما بود.

روحانی بیان کرد: در آن روز مردم چه در عراق و چه در ‌سراسر ایران به خیابان ها آمدند و همه همنوایی کردند و پاس داشتند. این نشان دادند که مردم چقدر شکرگزار و وفادار و قدرشناس هستند. به نظرم این حرکت مردم یک اتفاق تاریخی بود.

او با بیان اینکه روز دیگری که مردم باید افتخار بیافرینند، روز دوم اسفند پای صندوق‌های آراء است، گفت: مجلس جایی است که قوانین ما را بررسی و تصویب می‌کند، به وزرای ما آنجا رأی داده می‌شود و بر کار اجرایی نظارت دارند، مجلس در ایران قدرتمند است و اختیارات مجلس در کشور‌های مختلف فرق می‌کند. در ایران به دلیل نظر امام راحل جایگاهش فرق می‌کند و از اول انقلاب امام علاقه خاصی به مجلس داشت و همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد کردند. مجلس برای آینده ما مهم است، ما مسائل مهمی در کشور داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: شما فکر می‌کنید اگر در مجلس یازدهم قانونی تصویب شود، در دوره دوازدهم به راحتی می‌توان آن را تغییر داد؟ گاهی برخی از قوانین سالیان دراز باقی می‌ماند، مجلس برای سرنوشت و آینده خودمان مهم است. همچنین ما مسائل مهمی در کشور داریم؛ ما در شرایط تحریم و فشار و استکبار جهانی هستیم. ما باید این تحریم را بشکنیم و زندگی مردم را سهل‌تر کنیم؟ دولت و قوه قضائیه نمی‌تواند، دولت و مجلس باید در کنار هم بماند.

روحانی افزود: اگر بناست تحریم برداشته شود، تولید افزوده شود، در سیاری از زمینه خودکفا شویم، راه کار مجلس است و هماهنگی با هم.

رئیس جمهور گفت: در مسائل اقتصادی ما امروز با مجلس دهم و فردا به مجلس یازدهم نیاز داریم، اگر می‌خواهیم موانع تولید را برداریم برخی جا‌ها نیاز به قانون داریم. در همه امور مردم مجلس حق قانون گذاری و اظهار نظر دارد.

او اظهار کرد: برخی از مسائلی که امروز در جامعه مثل رانت و فساد است، نه دولت و نه قوه قضائیه نمی‌تواند همه این‌ها را از بین ببرد، این‌ها باید با هماهنگی هم حل شود و این برای ما مهم است. شکستن حصر ایران و شکتن تحریم موضوع مهم دیگر است، تحریم یک عمل ظالمانه علیه ایران است، کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد از آمریکا حمایت می‌کند، ما تا درد را نشناسیم نمی‌توانیم درمان را بشناسیم. کار تحریم یک کار تروریستی آمرکیا علیه مردم ایران است.

رئیس جمهور افزود: اگر کسی بگوید تحریم را به هر قیمتی نمی‌‎توان شکست این حرف درست نیست، چه طور ما تحریم را در سال ۹۲ و ۹۴ شکستیم. اینکه صادرات نفت از ۹۰۰ هزار به دو و سه میلیون بشکه در سال رسید، یعنی ما تحریم را شکستیم. اینکه رشد اقتصادی ما در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی در جهان رشد، این چشم بندی نیست. امروز علی‌رغم همه اقدامات آمریکا بازهم در برابر برجام ناتوان است.

روحانی اظهار کرد: اینکه آمریکا بعد از خروج از برجام نتواسنت علیه ما اقدامی کند، از لحاظ سیاسی شکست خورد و این نشان آن است که ملت ما توانسته تحریم را شکست دهد. ما می‌توانیم آمریکا از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم، ما یکبار این کار را کردیم و به زور پای میز مذاکره آوردیم و سندی که دلش و دوست نمی‌خواست را امضا کرد، باز هم باید این کار را بکنیم و نشان دهیم که قدرتمند و توانمند هستیم. آمریکا در طول یک سال قبل ده‌ها پیام برای مذاکره با ما فرستاد، در نیویورک حداقل ۵، ۶ بار برای مذاکره به من پیام فرستاده شد. چرا همه رهبران دنیا را واسطه کردید.

او تصریح کرد: پس معلوم است که ملت ما این قدرت ما را مسیر خود را ادامه دهد، قدرت نمایی، وحدت، اتحاد و تولید ما کار‌هایی است که همین امسال محقق شده است، من شعار نمی‌دهم. خوردویی که مردم ما با آن مشکل دارند، از لحاظ تولید در مقایسه با ما‌ه‌های مشابه سال قبل صد در صد تولید آن رشد کرده است، پس ما دست روی دست نگذاشته و سر غم به زانو نگرفتیم، ما شجاعانه ایستادگی کردیم تا در برابر آمریکا بیاستیم.

رئیس جمهور افزود: دوم اسفند همه باید پای صندوق رأی بیاییم، اینکه این جناح یا آن جناح بیاید همه برای این روزهاست، از هر جناحی به مجلس برود، آن نماینده ماست و آنجا دیگر جای قهر نیست. آن‌هایی که وارد مجلس می‌شوند نماینده ملت هستند و طبق قانون اساسی کسی که وارد مجلس می‌شود دربرابر کل ملت ایران مسئول است نه حوزه انتخابیه و حزب خود. هیچ کسی نمی‌تواند در اعمال حق خود به ضرر منافع ملی گام بردارد، چه دولت، چه مجلس و چه قوه قضائیه. مردم از ما می‌خواهند دولت و مجلس مشکل اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی و ... آن‌ها را حل کنند. آمریکا روزی دست از تحریم بر می‌دارد که مأیوس شود، و ناچار است در برابر حق، حق را بپذیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کاخ سفید و پنتاگون این کار را غلط دیدند، این کار امنیت آمریکایی‌ها را در منطقه کم کرد و اختلاف را افزایش و ثبات را از میان برد؛ اتفاقا آن روز اگر مشکلی در منطقه بود می‌توانستند با همکاری با یک شخصیتی مانند شهید سلیمانی آن را حل و فصل کنند، اما امروز به جای شهید سلیمانی باید با ۲۰ نفر صحبت کنند. آیا کار شما آسان شد؟ نه کار شما سخت شد.

روحانی گفت: امنیت شما سخت‌‎تر شد و سربازان شما امروز ترس و وحشت بیشتری دارند؛ راه آمریکا در این منطقه و نسبت به ایران غلط بوده و حتی خود نمایندگان مجلس آمریکا و سناتورها آن را به یک زبانی می گویند، پس ما باید با ایستادگی و قدرت خودمان بتوانیم در برابر آمریکا به پیروزی برسیم.

روحانی گفت: امنیت شما سخت‌تر شد و سربازان شما امروز ترس و وحشت بیشتری دارند؛ راه آمریکا در این منطقه و نسبت به ایران غلط بوده و حتی خود نمایندگان مجلس آمریکا و سناتور‌ها آن را به یک زبانی می‌گویند پس ما باید با ایستادگی و قدرت خودمان بتوانیم در برابر آمریکا به پیروزی برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: و باید بدانیم در روز ۲ اسفند ماه حضور و صف‌های پرشور ما آمریکا را عصبانی و ناراحت می‌کند و عدم حضورمان آن را خوشحال می‌کند؛ ما مسئله بالاتر از جلسه هم باید مدنظر قرار دهیم و آن جایگاه ایران در دنیای امروز و در برابر استکبار جهانی برای آینده فرزندانمان است.
روحانی در پایان گفت: ان‌شالله امیدواریم افتخار پنجم در سال ۹۸ دوم اسفند پای صندوق آرا توسط ملت بزرگ ما آفریده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها