اعتراض به طرح نظام بازنشستگی دولت فرانسه در حالی با جنبش جلیقه زرد‌ها تلاقی پیدا کرد که اتحادیه‌های کارگری از تداوم اعتراضات و اعتصابات خبر می‎دهند.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۹۶
اعتراضات فرانسوی‎ها علیه دولت مکرون اوج گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، تظاهرات گسترده در بسیاری از شهر‌های فرانسه که به نشانه اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی بیش از ۶ هفته پیش آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

روز شنبه این اعتراضات گسترده با اعتراضات موسوم به «جلیقه زرد‌ها» تلاقی پیدا کرد و تظاهرات کنندگان با خشونت شدید پلیس فرانسه رو به رو شدند.

پلیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهر کنندگان ضد دولتی از گاز اشک آور استفاده کرد؛ ده نفر در این درگیری‌ها دستگیر شدند.

گاردین نوشت، معترضان شعار‌هایی علیه سیاست‌های «امانوئل مکرون» و طرح اصلاح نظام بازنشستگی که طولانی‌ترین اعتصاب حمل و نقل فرانسه را رقم زده سردادند.

اعتراضات به طرح نظام بازنشستگی مکرون در چهل و پنجمین روز خود در حالی برگزار شد که منجر به ترافیک در تردد قطار‌ها و مترو فرانسه شد؛ میلیون‌ها نفر از مسافران به ویژه در پاریس سرگردان شدند.

هم زمان شدن اعتصابات حمل و نقل و تظاهرات «جلیقه زردها» که از سال ۲۰۱۸ هر شنبه در فرانسه برگزار می‌شود، باعث شدت یافتن اعتراضات شد.

منتقدان دولت مکرون بر این باورند که اصلاح نظام بازنشستگی مکرون زندگی میلیون‌ها شهروند این کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد چرا که این افراد مجبور می‌شوند با دستمزد کمتر زمان بیشتری را کار کنند.

اتحادیه‌ها در فرانسه پس از گذشت شش هفته از اعتراضات به دنبال دور جدیدی از اعتصابات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها