رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌ های مبارزه با مواد مخدر در کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۴۲
۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه مبارزه با مواد مخدر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، سردار اسکندر مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشفیات و مقابله با قاچاق سیگار گفت: مبارزه و کشفیات در قاچاق سیگار تحت مسئولیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود و مقابله با قاچاق سیگار که به عنوان کالا شناخته شده بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شامل تمامی اقلام و کالاها به جز مواد مخدر می‌شود، اظهار کرد: حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر به مبارزه و برخورد با تمامی مشتقات مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی می‌شود، اما سیگار به دلیل آن که جزء دخانیات محسوب می‌شود در حیطه مسئولیتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می شود.

سردار مومنی در پاسخ به این سوال که کیفیت سنجی ها و موارد بهداشتی در سیستم واردات و یا قاچاق سیگار چگونه ارزیابی می شود؟ یادآور شد: رسیدگی به دخانیات از لحاظ بهداشتی مربوط به وزارت بهداشت است، اما از لحاظ رسیدگی و برخورد با آن ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: طبق برآورد‌هایی که صورت گرفته ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: هزینه‌های مستقیم شامل هزینه‌هایی که مربوط به تهیه امکانات و سیستم‌های انسداد در مرز‌ها و سایر اقدامات در این حوزه می‌شود و هزینه‌های غیرمستقیم در رابطه با بخش جمعیت فعال کشور عمری که در این حوزه صرف شده و اشتغال بالایی که به دلیل استفاده از مواد مخدر از دست رفته است.

سردار مومنی گفت: متأسفانه ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف چنین هزینه‌هایی می‌شود که می‌توانیم با مبارزه با مواد مخدر و کاهش میزان مصرف آن از طریق فرهنگسازی آن را اصلاح کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها