کد خبر: ۱۲۴۱۹۶۵
اقامت پس از تحصیل در کانادا و بهترین شهر برای اقامت!

برای معرفی بهترین شهر برای اقامت پس از تحصیل در کانادا معیار‌های مختلفی وجود دارد. در واقع هر شخصی با توجه به سلیقه و علایق خود بهترین شهر برای زندگی را انتخاب می‌کند. اما یک سری معیار‌ها و استاندارد‌هایی برای معرفی بهترین شهر به منظور زندگی در کانادا وجود دارد که در ادامه به ان‌ها می‌پردازیم.

یکی از این معیار‌ها سلامت هوا و کمبود الودگی است. در واقع واضح است که یک شهر هر چه سلامت شهروندان را بیشتر بتواند تضمین کند تقاضا برای اقامت در ان بیشتر خواهد بود. معیار دیگر نرخ بیکاری یا بهتر بگوییم میزان فرصت‌های شغلی است که در ان شهر وجود دارد. اگر یک شهر دارای آب و هوای مطلوب باشد اما فرصت شغلی نداشته باشد نمی‌تواند عموم مردم را جذب کند. معیار دیگر برای انتخاب بهترین شهر، میزان امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی آن شهر است.

همچنین سیستم حمل ونقل عمومی را نیز باید به این معیار‌ها اضافه کنیم. حمل و نقل عمومی در همه شهر‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است چون اکثر مردم برای رفت و امد به محل کار خود یا رفت و آمد به مراکز آموزشی یا هر مکان دیگری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. معیار دیگری که می‌توان ذکر کرد میزان مالیاتی است که در ان شهر از مردم دریافت می‌شود. هر چه میزان مالیات دریافتی از سوی دولت کمتر باشد مردم بیشتر برای اقامت در آن شهر تحریک می‌شوند. با توجه به معیار‌هایی که ذکر شد در ادامه شهر‌هایی را که به این استاندارد‌ها نزدیک هستند و به تبع اشخاص بیشتری را برای سکونت جذب می‌کنند معرفی خواهند شد.

اولین شهری که در کانادا می‌توان گفت برای اقامت مکان مناسبی محسوب می‌شود شهر کالگری است. این شهر در کوهپایه شهر راکی قرار گرفته است. این شهر به این دلیل که در مجاورت رودخانه و کوه قرار گرفته است از اب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است. ساکنین این شهر از اب و هوای دل پذیر این شهر بسیار لذت می‌برند و این امری واضح است که زندگی در یک شهر خوش آب و هوا تا چه میزان در سلامت روح و جسم یک شخص می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. این شهر به دلیل داشتن صنایع نفت و گاز و کشاورزی توانسته است اشخاص زیادی را برای اقامت به خود جذب کند. همچنین نرخ پایین مالیات هم یکی از ویژگی‌های این شهر محسوب می‌شود که در تشویق خانواده‌ها برای اقامت در ان موثر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این شهر ارزان بودن نرخ مسکن است. در واقع یکی از مهمترین معیار‌ها برای سکونت در یک شهر نرخ اجاره و خرید مسکن است که در این شهر این نگرانی برای ساکنین وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه زندگی در شهر کالگری پایین و در امد بالاست.

ساسکاتون

یکی دیگر از شهر‌های کانادا که به دلیل داشتن شرایط خوب از جهات مختلف به یکی از بهترین استان‌ها برای اقامت مهاجرین و حتی مردم تبعه کانادا تبدیل شده شهر ساسکاتون است.

ساسکاتون یکی از شهر‌های استان ساسکاچوان است که به دلیل قرار گرفتن بر سر راه رودخانه ساسکاچوان از آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری برخوردار است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مجاورت رودخانه صنعت حمل و نقل دریایی پیشرفته‌ای دارد. همچنین استقرار دانشگاه‌های معتبر در این شهر ان را تبدیل به یکی از شهرهای پرطرفدار برای دانشجویان کرده است. وجود فرصت‌های شغلی زیاد در این شهر آن را تبدیل به یک گزینه بسیار خوب برای مهاجرین کرده است. در واقع یکی از دغدغه ‌های مهم مهاجرین پیدا کردن شغل مناسب با درآمد کافی است که این شهر می‌تواند به خوبی این خواسته را برآورده نماید. این شهر نسبت به شهر‌های دیگر کانادا آفتابی‌تر است و برای اشخاصی که از آب و هوای آفتابی لذت بیشتری می‌برند شهر دلخواه است. البته لازم به ذکر است که ساسکاتون زمستان‌های سردی دارد و آسمان آفتابی بیشتر در فصل تابستان و بهار مشاهده می‌شود.

ادمنتون

این شهر به دلیل داشتن ذخایر عظیم نفتی از نظر شغلی یکی از بهترین شهر‌ها برای پیدا کردن کار محسوب می‌شود و می‌تواند برای داشتن یک زندگی با درآمد مناسب گزینه خوبی باشدو به طور کلی در شهر‌های صنعتی پیدا کردن کار آسان‌تر است و مهم‌ترین دغدغه مهاجرین هم داشتن شغل با درآمد کافی است که این شهر می‌تواند این نیاز را برآورده کند.

به علاوه دریافت مالیات کم از مردم، شهر ادمنتون را تبدیل به یک شهر دلخواه برای مهاجرین کرده است. در این شهر نیز میزان بارندگی کمتر از سایر شهرهاست اما بعضی مواقع طوفان در این شهر دیده می‌شود و زمستان‌های این شهر سرمای خاص خود را دارد.

تورنتو

تورنتو شهر مرکزی استان انتاریو محسوب می‌شود و در شمال دریاچه آنتاریو واقع شده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مجاورت یک رودخانه از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. تورنتو مرکز تجاری- اقتصادی کانادا محسوب می‌شود چون بخش زیادی از مراکز تجاری و بانک‌ها در این شهر قرار گرفته‌اند. وجود چنین شرایطی در تورنتو این شهر را به یکی از مکان‌های جذاب برای زندگی در کانادا تبدیل کرده است.

قیمت خرید و اجاره خانه در کانادا در شهر تورنتو بسیار زیاد است اما به دلیل شرایط مناسب اقتصادی اولین شهری است که ایرانیان آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

در واقع باید گفت که با وجود شرکت‌های تجاری مختلف، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و به طور کلی شرایط بسیار خوب شغلی در این شهر، ویژگی منفی بالا بودن قیمت مسکن جبران می‌شود.

می‌توان گفت شهری که در ان شرایط شغلی خوب باشد و از آب و هوای خوبی برخوردار باشد گزینه بسیار خوبی برای زندگی محسوب می‌شود. به علاوه در تورنتو دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارد که می‌تواند دانشجویان زیادی را از سر تا سر دنیا به خود جذب کند. بریتیش کلمبیا و سیمون فریزر دو دانشگاه معتبر تورنتو هستند.

همچنین به دلیل تجمع ایرانیان در تورنتو و کم شدن احساس تنهایی و غربت در این شهر، بسیاری از ایرانیان تورنتو را برای زندگی در کانادا انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است که تورنتو بعد از ونکوور گران قیمت‌ترین شهر در کانادا محسوب می‌شود. تورنتو یکی از بهترین شهر‌های دنیا برای زندگی محسوب می‌شود و زندگی مردم در این شهر از سطح بالایی برخوردار است. تورنتو آب و هوای نسبتا گرم‌تری دارد به همین دلیل یک از شهر‌های محبوب ایرانیان محسوب می‌شود. در واقع ایرانیان تحمل زندگی کردن در استان‌های بسیار سردسیر را ندارند. تورنتو با این که یک شهر پر جمعیت محسوب می‌شود اما به دلیل اتخاذ تدابیری از سوی دولت و به کارگیری سیستم حمل و نقل عمومی برقی ترافیک در این شهر معظل محسوب نمی‌شود. تورنتو خانه اصلی بورس کانادا محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که وقتی فعالیت‌های بورسی یک کشور در یک شهر متمرکز باشد می‌توان به اهمیت ان شهر از لحاظ اقتصادی پی برد.

تورنتو به دلیل داشتن گالری‌های هنری و باشگاه‌های ورزشی هم توانسته علاقه‌مندان به رشته‌های مذکور را به خود جذب کند. همچنین از پارک‌های تفریحی این شهر نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از جذابیت‌ها یاد کرد. تورنتو مدارس معتبری دارد و شما می‌توانید با خیال راحت فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنید. تورنتو در کنار مزایای خاص، معایبی هم دارد و به نظز می‌رسد کسی که قصد زندگی در ان را دارد باید در کنار مزایا از معایب هم مطلع باشد. تورنتو به دلیل داشتن جمعیت زیاد، نسبت به سایر شهر‌های کانادا آلوده‌تر به نظر می‌رسد. همچنین جرایم بیشتری در این شهر رخ می‌دهد.

مونترال

مونترال را در صورتی که به زبان فرانسه مسلط هستید انتخاب کنید. زبان رسمی در این شهر و در مراکز دولتی و مدارس ان فرانسه است. مونترال زمستان‌های بسیار سردی دارد اما در فصل تابستان هوا گرم است. مونترال یک شهر چند فرهنگی است و شما می‌توانید در ان تنوع فرهنگ‌ها را مشاهده کنید. هزینه زندگی در مونترال زیاد نیست و به همین دلیل هم به یکی از شهر‌های جذاب برای ایرانیانی که قصد اقامت در کانادا را دارند تبدیل شده است. مونترال از لحاظ اقتصادی تحت تاثیر استان کبک قرار دارد. در استان کبک نیز زبان رسمی فرانسه است.

ونکوور

ونکوور پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است که در ایالت بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. این شهر در واقع یک جزیره محسوب می‌شود چون دورتا دور ان را دریا محصور کرده است. اگر به دنبال زندگی در یک شهر با اب و هوای معتدل هستید ونکوور بهترین انتخاب شما خواهد بود. چینی‌ها در این شهر زیاد رفت و آمد دارند و حتی این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که این شهر به دلیل داشتن آب و هوای معتدل انتخاب اول مردم آسیا است. زبان رسمی در شهر ونکوور انگلیسی است. دولتمردان در این شهر به استاندارد‌های محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهند و به واسطه اجرای این استاندارد‌ها ونکوور را تبدیل به یکی از شهر‌های معروف در دنیا کرده‌اند.

زندگی در ونکوور آرامش خاطر بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. در نتیجه مقایسه‌هایی که بین ونککور و تورنتو صورت می‌گیرد می‌توان گفت که تورنتو به این دلیل که یک شهر کاملا تجاری است بیشتر برای سرمایه ‌گذاری و پیدا کردن شغل مناسب می‌تواند شهر جذابی باشد اما زندگی در ان با آرامش چندانی همراه نیست. برعکس در ونکوور شما می‌توانید یک زندگی خوب داشته باشید و طعم آرامش را در کنار داشتن شغل و سطح بالای زندگی بچشید. یکی از معیار‌ها برای این که یک شهر به عنوان یک مکان ارام معرفی شود درصد ارتکاب جرایم است. در ونکوور نرخ ارتکاب جرم بسیار پایین است و پلیس با شناسایی باند‌های تبهکار توانسته تا حد زیادی آرامش را در این شهر حفظ کند. ونکوور اولین بندر معتبر در امریکای شمالی است.

به همین دلیل هم فرصت‌های شغلی زیادی در ان وجود دارد. روزانه کشتی‌های زیادی در این بندر پهلو می‌گیرند و همین امر به رونق اقتصادی ونکوور کمک شایانی کرده است. به علاوه مطالعات بیوتکنولوژی و استقرار شرکت‌های مرتبط با این رشته در ونککور نیز توانسته علاوه بر پیشرفت علم شرایط اقتصادی مناسبی را در این شهر ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها