انتشار تصویر چک خیالی 350 میلیاردی در یک گروه تلگرامی، دو مرد را وسوسه کرد تا این چک را تصاحب کنند. آنها برای رسیدن به این پول راننده تاکسی فرودگاه را به اشتباه ربودند و خودشان را به دردسر انداختند.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۷۸

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چهارم آذر امسال مرد جوانی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از پنج مرد به اتهام آدمربایی به قصد اخاذی شکایت کرد.
با دستور بازپرس احسان زمانی، تحقیقات ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و شاکی به پلیس گفت: در فرودگاه مهرآباد راننده تاکسی‌ام و برخی مسافران شماره‌ام را دارندو برای جا‌به‌جایی‌شان با من تماس می‌گیرند. دیروز هم مردی با من تماس گرفت و وقتی به محوطه فرودگاه رفتم او و دوستش را سوار کردم. زمانی که به میدان فتح رسیدیم، گفتند که ماموران اداره اطلاعات هستند و مرا مسلحانه ربودند. آنها عکس چکی 350 میلیارد تومانی را که در گوشی‌شان بود ، نشان دادند و گفتند باید آن را نقد کنم و به هرکدام ده میلیارد تومان بدهم. گفتم اشتباه می‌کنید و من چنین چکی ندارم و آزادم کنید که توجهی نکردند. خودرویم را بازرسی کردند، بعد گفتند سمت خانه‌ات برو، از ترس جانم به خانه‌ام در تهرانسر رفتم، برادرم و یکی از اقوامم را در خانه دست و پا بسته محبوس کردند. آدم‌رباها خانه‌ام را جست‌وجو کردند و چکی پیدا نکردند. مرا سوار خودرویم کردند و در زمان ملاقات بیماران به بیمارستان فیروزگر و نزد مردی به نام مرتضی بردند که با مادرم سر خرید و فروش موادغذایی اختلاف مالی 50 میلیون تومانی داشت. او گفت مرا اشتباه گرفتند، به همین خاطر دست و پایم را بستند و در خودرو رها کردند.
با شکایت وی، ماموران دوربین‌های فرودگاه مهرآباد که محل آدم‌ربایی بود را بازبینی کردندکه تصاویر آدم‌رباها به دست آمد. در جریان تحقیقات پلیسی یکی از آنها که مامور اخراجی بود، بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: من و دوستم فرهاد دست به این آدم‌ربایی زدیم تا چک 350 میلیاردی را تصاحب کنیم.
با اعتراف وی، فرهاد نیز بازداشت شد و به پلیس گفت: شاکی را پسر دایی‌ام می‌شناخت. او به من گفت که وی چند سال است چک رمزدار بانکی به مبلغ 350 میلیارد تومان دارد و به خاطر ترس از متهم شدن به پولشویی آن را نقد نمی‌کند. من با دوستم که پلیس اخراجی بود، عنوان پلیس اطلاعات را جعل کرده و به عنوان مسافر سوار خودروی شاکی شدیم و وی را مسلحانه ربودیم تا چک را خودمان تصاحب کنیم وحتی سر پسردایی‌ام کلاه بگذاریم. خانه شاکی را هم جست‌وجو کردیم اما از چک خبری نبود. بعد گروگان را به بیمارستانی که پسردایی‌ام بستری بود، بردیم. او مدعی شد، راننده را اشتباهی دستگیر کرده ایم. بعد او را دست و پابسته رها کردیم.
ماموران سرانجام دو روز پیش مرتضی را هم بازداشت کردند که او در جریان تحقیقات پلیسی گفت: اعضای باند آدم‌ربایی و پسرعمه‌ام که بازداشت شده‌اند دروغ می‌گویند و هدف‌شان به دردسر انداختن من است. من طراح آدم‌ربایی نبودم. من، شاکی و متهمان بازداشت‌شده از یک سال و نیم پیش همه عضو یک کانال تلگرامی 150 نفره بودیم که مدتی پیش بسته شد. یک روز عکس این چک 350 میلیارد تومانی در گروه‌مان منتشر شد و همه به دنبال صاحب آن چک بودند. پسرعمه‌ام فکر می‌کرد من صاحب چک را می‌شناسم و تهدیدم می‌کرد تا او را معرفی کنم. من هم برای به‌دردسر انداختن پسرعمه‌ام و خلاصی از دست مزاحمت و تهدیدهایش راننده تاکسی را به عنوان صاحب چک معرفی کردم اما فکر نمی‌کردم برای تصاحب چک خیالی دست به آدم‌ربایی مسلحانه بزند. زمانی که چک را پیدا نکردند و گروگان را در بیمارستان نزدم آوردند گفتم اشتباه گرفته‌اند و نجاتش دادم.
تحقیقات از متهمان در حالی ادامه دارد که معلوم شد چک رمز دار بانکی 350 میلیارد تومانی که بابت آن آدم‌ربایی رخ داده وجود خارجی ندارد .

معصومه ملکی
حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها