دستور تهیه ژله نارنگی

خوشمزه‌ترین دسر فصل

دسر یکی از مهم‌ترین اجزای پذیرایی مهمان است و رنگ و بوی دیگری به سفره‌تان می‌دهد. نارنگی یکی از خوشبوترین و خوش‌طعم‌ترین میوه‌ها در این فصل است و با توجه به خواصش، مصرف آن در پاییز و زمستان فراوان توصیه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۹۹

مواد اولیه برای 4 نفر

ژله نارنگی: (به قیمت:7000 تومان)
سه فنجان آب نارنگی: (به قیمت 1000 تومان)
سه قاشق غذا خوری نشاسته:
(به قیمت 1000 تومان)
یک لیوان شیر: ( به قیمت 2000 تومان)
ژله آلوئه‌ورا: (به قیمت 7000 تومان)
دو قاشق غذا خوری پودر نارگیل:
(به قیمت 2000 تومان)
سه عدد نارنگی: (به قیمت 500 تومان)
دو قاشق غذا خوری شکر: (به قیمت 500 تومان)

طرز تهیه

برای دسر نارنگی: نشاسته، آب نارنگی و شکر را در یک قابلمه ریخته و هم می‌زنیم تا شکر خوب حل شود. سپس روی حرارت قرار داده و 5 الی 10 دقیقه می‌گذاریم تا غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن اجازه می‌دهیم تا کمی سرد شود و ژله نارنگی را همراه یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب داغ درست کرده و به خوبی هم می‌زنیم. اما از حجم آب داغ آن مقداری کم کنید تا با اضافه کردن مواد دسر به ژله رقیق نشود. بعد از مخلوط شدن مواد باهم ته قالبتان را کمی چرب کنید و نارنگی‌ها را حلقه حلقه بریده و ته قالب بگذارید و مواد را به آن اضافه کنید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
سپس سراغ شیر و ژله آلوئه‌ورا می‌رویم و بعد از درست کردن ژله، شیر را به آن اضافه می‌کنیم. مواد درون قالبمان حداقل 2 ساعت زمان احتیاج دارد تا سفت شود و پس از اطمینان ژله شیر را به آرامی روی مواد ریخته و قالب را پر می‌کنیم. بعد از آماده شدن ژله دور آن را با چاقو ببرید تا به راحتی از قالب بیرون آید و در نهایت با نارگیل تزئین و نوش جان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها