جلسه تاج و ویلموتس به تاخیر افتاد

آخرین دیدار برای لغو قطعی

مارک ویلموتس سرمربی تیم‌ملی است ولی در عین حال نیست. ابراهیم شکوری، سرپرست موقت دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: «ایشان تا این لحظه سرمربی ما هستند ولی آینده کار منوط به جلسه‌ای است که قرار است بین ایشان و آقای تاج برگزار شود.»
کد خبر: ۱۲۳۹۹۸۴

قرار بود روز گذشته مهدی تاج با ویلموتس در کشور ترکیه دیدار کنند ولی رئیس فدراسیون متوجه شد باید برای حضور در اجلاس سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی کشور هنگ‌کنگ می‌شد. به همین دلیل به وکلای ویلموتس پیام داد موقتا دیدارشان لغو و به روز بعد موکول خواهد شد. در این باره شکوری توضیح می‌دهد: «بله، نشد شنبه دیدار کنند ولی احتمالا بعد از دوشنبه دیدار خواهند داشت.» روز دوشنبه مراسم بهترین‌های آسیا در کشور هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. بعد از آن تاج آزاد خواهد بود. او قصد دارد قبل از بازگشت به ایران احتمالا در همان ترکیه با مارک ویلموتس دیدار و گفت‌وگو کند. این جلسه به احتمال فراوان آخرین دیدار آنها خواهد بود. تاج از هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ماموریت گرفته قرارداد این مربی را لغو کند. بنابراین احتمال این‌که دو طرف برای همکاری به توافق برسند ممکن نیست.
از هفته گذشته دیگر همه به یقین رسیده‌اند که برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم‌ ملی شده است. فدراسیون فوتبال فقط قصد دارد با مارک ویلموتس برای جدایی و فسخ به توافق برسد و سپس این خبر را به صورت رسمی اعلام کند. شکوری در این باره توضیح می‌دهد: «ببینید گمانه‌زنی‌ در این باره کلا زیاد است. فکر می‌کنم خود آقای تاج مفصل در این باره صحبت کنند بهتر است.» او در پاسخ به این سوال که آیا برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم شده است، جواب می‌دهد: «ایشان مربی خیلی خوبی است ولی منطقی است که ما فعلا راجع به گزینه‌ها صحبت نکنیم.» این جمله «راجع به گزینه‌ها صحبت نکنیم» به‌خوبی نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال به طور قطع با مارک ویلموتس به پایان همکاری رسیده است. شکوری اضافه می‌کند: «از حالا به بعد باید دست در دست هم کمک کنیم تا ان‌شاءا... تیم ملی به شرایط خوبی برسد. هدف ما این است که بتوانیم به جام‌جهانی صعود کنیم و ان‌شاءا... این اتفاق رخ می‌دهد.»
فعلا مارک ویلموتس از طریق وکلای خود فدراسیون را تهدید به آن کرده که غرامت سنگینی خواهد گرفت. فدراسیون امیدوار است از طریق سفیر ایران در اسپانیا و همین‌طور یک دلال فوتبالی بتواند ویلموتس را آرام کند! تاج به نزدیکانش گفته قطعا با کمترین غرامت قرارداد این مربی را فسخ خواهد کرد.
ویلموتس گران‌تر بود یا کی‌روش؟!
روز گذشته ابراهیم شکوری اعلام کرد اگر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌ماند رقم دستمزد او بالاتر از ویلموتس بود. این مورد می‌تواند با نقدهای فراوانی روبه‌رو شود. خیلی‌ها اعتقاد دارند در بازار فوتبال جهان ویلموتس به هیچ وجه قابل قیاس با کارلوس کی‌روش نیست. این مربی پرتغالی موفق شد با پنج تیم مختلف به جام‌جهانی صعود کند. او سابقه نشستن روی نیمکت منچستر، تیم ملی پرتغال و رئال مادرید را هم دارد. بنابراین ویلموتس از هر نظر در جایگاه پایین‌تر از او قرار دارد.
از سوی دیگر شواهد نشان می‌دهد حتی اگر کی‌روش می‌ماند و در ایران کار می‌کرد باز هم رقم قراردادش کمتر از ویلموتس بود. این مربی سالانه رقمی نزدیک به سه میلیون یورو (به همراه دستیارانش) دریافت خواهد کرد. البته فدراسیون می‌گوید رقم دو میلیون یورو است. حتی اگر این رقم را هم در نظر بگیریم، باز هم ویلموتس و دستیارانش ارزان‌تر از کی‌روش و کادرش نیستند. کارلوس حاضر بود برای تمدید قرارداد سالانه یک میلیون و 800 هزار دلار دریافت کند که با دو میلیون یورو، 200 هزار یورو فرق قیمت دارد. این پول هم بی‌شک هزینه دستیاران کارلوس می‌شد.
ایران به حرف به صدر آسیا برگشت!
فدراسیون فوتبال ایران اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد تیم‌ملی با قدرت به جام‌جهانی صعود می‌کند و هواداران به هیچ وجه در این زمینه نگرانی نداشته باشند. این بیانیه فدراسیون و محتوای آن باعث شد تا خیلی‌ها به انتقاد از تاج بپردازند و بنویسند با بیانیه به جام‌جهانی صعود کردیم! حالا همه فدراسیونی‌ها می‌گویند هیچکس نگران نباشد چون به‌زودی دوباره به صدر آسیا برمی‌گردیم.
تیم ملی در آخرین رده‌بندی تیم‌های جهان با 6 پله سقوط جایگاه اول آسیا را بعد از نزدیک به هفت سال و اندی از دست داد. ابراهیم شکوری در این باره می‌گوید: «سریعا به رده اول آسیا برمی‌گردیم. شک نکنید که برمی‌گردیم و از این بابت نگران نباشید.»
منتقدان می‌گویند بدین ترتیب تیم ملی با حرف توانست علاوه‌بر صعود به جام‌جهانی، رده اول را هم از ژاپن پس بگیرد! خیلی‌ها امید زیادی ندارند و معتقدند با شرایطی که تیم ملی دارد بعید به نظر می‌رسد این اتفاق به سادگی‌ها رخ دهد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها