وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی با کمک خیران در سطح کشور با اولویت مناطق محروم به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۲۳

به گزارش ایرنا، سعید نمکی ‌افزود:‌ هزار طرح بهداشتی و درمانی، آموزشی و خوابگاهی با رقمی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور آماده افتتاح است که بخشی از آن توسط خیران و بخشی نیز اعتبارات دولتی اجرا شده است.
وی با بیان این‌که این طرح‌ها از این هفته تا پایان سال افتتاح و راه اندازی می‌شوند، عنوان کرد: در این راستا هر هفته ۵۰طرح با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار بهره‌برداری خواهد شد.
نمکی ادامه داد: این اولین بار در تاریخ کشور است که 8100‌تخت بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود و پیش از این بالاترین تعداد تخت‌های بهره‌برداری شده در طول یک سال، 4500 تخت بوده است.
وی درخصوص اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیان کرد: تحقق این طرح مهم که به عنوان یک رهبر، مجموعه عظیم درمان و مراقبت از بیمار را اداره خواهد کرد، نیازمند شکل‌گیری پرونده الکترونیک سلامت است که خوشبختانه در بهار امسال رونمایی شد و یک ریل‌گذاری برای اجزای دیگر این طرح بود.
نمکی درخصوص مشکلات مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: خوشبختانه تاکنون مشکل عمده‌ای را در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تامین دارو و خدمت‌رسانی نداشته‌ایم و کسری منابع مالی نیز به مطالبات ما مربوط است که در همین راستا پیگیر تخصیص سهم مورد نظرمان از سازمان برنامه و بودجه هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌ با اشاره به طلب ده هزار میلیاردی از سازمان تامین اجتماعی گفت: این موضوع در هفته‌های گذشته به طور مرتب با نشست‌های مشترک با مسؤولان این سازمان در حال پیگیری است تا در آینده نزدیک حداقل بخشی از آن تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها