هرگاه زلزله شهر یا روستایی را می‌تکاند، یا بارِ ابرها به زمین می‌رسد و سیل می‌شود تا خانه و زندگی جماعتی را با خود ببرد، اولین حسرت مال کسانی است که خانه و زندگی و کسب و کارشان بیمه نیست؛ حسرتی که شاید عمده مسؤولیتش به گردن صاحب همان املاک باشد، چراکه باوجود ورود و اصرار دولت و قرار دادن تسهیلاتی برای این موضوع، برخی همچنان زیر بار آن نمی‌روند.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۰۳

حالا اما مسؤولان امور روستایی گیلان عزم خود را جزم کرده‌اند که روستاییان‌شان را بیمه کنند، برای همین یاور پیرعلایی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اعلام خبر اجرای طرح بیمه خانه‌ها، انبارها و همه اماکن روستایی این استان به صورت یکساله و مستمر، با اخذ کمترین آورده شخصی از روستانشینان، از دهیاران خواسته برای اجرای موفق این طرح و آگاهسازی جامعه هدف، در مساجد روستاها، جلسات توجیهی برگزار کنند.
پیرعلایی از راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی برای بیمه بازنشستگی اختیاری روستاییان نیز خبر داده و گفته یک سهم از آورده آن را روستانشینان و دو سهم دیگر را دولت پرداخت خواهد کرد.
البته این اولین بار نیست که مسؤولان امور روستایی یک استان برای بیمه کردن به روستاییان رو می‌زنند و پاسخ کاملی نمی‌گیرند. اما حوادث طبیعی مستمر در کشورمان در سال‌های اخیر به‌ویژه استان‌های شمالی نشان داده که شاید وقتش شده روستاییان خودشان هم برای محافظت از اموال و دارایی‌شان قدم پیش بگذارند، امری که مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان هم روی آن تاکید دارد و گفته ما برای اجرای طرح‌های بیمه در روستاهای گیلان، تاکنون بیش از ۱۵ جلسه کاری و کارشناسی برگزار کرده‌ایم، اما توفیق کامل این طرح در گرو فعالیت دهیاران و همراهی روستاییان عزیز است./ جام‌جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها