آذر خانوم ماه آخر پاییز هم دارد همین‌طوری برای خودش می‌رود. همین ثانیه‌هایی که انگشت‌های نگارنده روی دکمه‌های کیبورد می‌چرخد و کلمه ردیف می‌کند، از عمرش هم کاسته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۷۰

آذری که برخلاف سال‌های قبل از حالا در تهران حال زمستان هم به خود گرفته نفس‌کش می‌طلبد. سرمایی‌های گروه فرهنگی یعنی مرتضایی‌فرد و قنبری هر روز در بدو ورود مقداری سوگواری کرده و انواع دمنوش و شلغم و چیزهایی دیگر را به هم توصیه می‌کنند تا این زمستان هنوز نیامده را تاب بیاورند. بعد هم برای سه ماه زمستان حسابی اعلام نگرانی می‌کنند. امیدواریم شما سرمایی نباشید، برف بیاید، آدم برفی بسازید، بخندید و شادی کنید، شما هم دعا کنید ما سرما نخوریم. بیاییم سر کار و گزارش بنویسیم.
فصل‌ها هم آمد و رفتی دارند دیگر، آن‌قدر که بعضی وقت‌ها ما در طول روز چند فصل را تجربه می‌کنیم. مثلا نگارنده صبح که بیدار شد حالش زمستانی بود، وارد تحریریه که شد و مشغول کار زمستانش شد پاییز و بعد هم در برابر تلاش‌های همکارانش برای شاد کردن و خنداندنش تابستان نشد، اما شد بهار کمی گرفته و کمی شاد. آن‌قدر از شوخی‌های علی رستگار خندید که تا ابرهای بهاری آمدند آسمان فکرش را محاصره کنند، خورشید زد به شیشه ذهنش و دوباره مشغول بازیگوشی میان ابرها شد. امیدواریم امروز صبح ششم از آذر خانوم ماه آخر پاییزتان بهاری شروع شود و پر از شکوفه‌های درخت آلبالو و بوی گل‌های اردیبهشتی به پایان برسد.
امروز گزارش اصلی صفحه 9 را دبیر گروه نوشته، معرف حضورتان هست دیگر، شیرینی‌پیچان، عصرانه‌پیچان و برگزیده چند جشنواره لااقل در طول سال. موقع نوشتن گزارش هم آنقدر جدی و متفکر بود که راستش بچه‌ها با او شوخی نکردند. بعد متوجه شدیم درباره شهید مرتضی ابراهیمی می‌نویسد، شهید روزهای اغتشاش‌های اخیر در شهریار. گذاشتیم علیزاده توی حال خودش باشد، احتمالا ما و شما هم گزارشش را که بخوانیم حالمان بشود شبیه او.
در صفحه 10 همکارمان صابر محمدی که اصلا مناسبت‌های تقویمی را دوست ندارد، در سالروز کنفرانس تهران رفته سراغ کاریکاتورها و کارتون‌هایی که رسانه‌های دنیا در‌این‌باره منتشر کرده‌اند. هر قدر محمدی این مناسبت‌ها را دوست ندارد، ما دوست داریم برود سراغشان. اخلاق نداردها! اما آن‌قدر خوب می‌پردازد به این سوژه‌ها که تقویم خشک تاریخ را تبدیل می‌کند به تفریح تاریخ!
صفحه بعدی را ساناز قنبری نوشته. در سالروز تولد زنده‌یاد جمشید مشایخی با پسرش نادر که آهنگساز بی‌نظیری است، تماس گرفته و نتیجه‌اش شده یک مصاحبه شیرین.
در صفحه 12 یعنی تاریخ که چهارشنبه‌ها در تیول محمدرضا کائینی است، با اسدا... صفا از نزدیکان آقای خلخالی گفت‌و‌گو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها