رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان:

دلخوش به حمایتیم نه دخالت

رویداد هنری «10روز با عکاسان» که هفت سال است به همت انجمن عکاسان ایران برگزار می‌شود، امسال با تغییرات زیادی پا به هشت سالگی گذاشت. نشست خبری این دوره که از هشتم تا هجدهم آذر برپا می‌شود با حضور سیف ا... صمدیان، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و اسماعیل عباسی، دبیر هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران روز گذشته (دوشنبه ۳ آذر) در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۹۱

صمدیان در بخشی از این نشست گفت: انجمن عکاسان ایران یک انجمن سراسری متشکل از شش انجمن دیگر (میراث فرهنگی، مطبوعاتی، سینما، تئاتر، صنعتی و تبلیغاتی، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس) است. ما تا دوره هفتم ۱۰ روز با عکاسان ایران قصدمان گرد هم آوردن همین انجمن‌ها بود، جریانی که ابتکار نویی محسوب می‌شد و با دلسوزی انجمن‌های عکاسی همراه بود. اما تصمیم بر این بود که پس از آن هر انجمن خودش برنامه‌های مستقل داشته باشد، بنابراین جدایی ما از دیگر انجمن‌ها، از سر مهر و علاقه بود.
صمدیان با بیان این که انجمن عکاسان ایران از ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد و مأموریت هیأت مدیره دوره اخیر، اردیبهشت به پایان می‌رسید، گفت: ما قصد دخالت در کارهای هیأت مدیره جدید را نداشتیم، اما چون مجمع عمومی به حد نصاب نرسید (انجمن ۱۸۰۰ عضو دارد)، مجبور شدیم ادامه دهیم اما فرصت کمتری داشتیم. با این حال قرار است انتخابات انجمن برای اولین بار به صورت الکترونیکی انجام شود تا اعضای خارج از تهران هم برای رأی دادن به زحمت نیفتند. اما به دلیل قطعی اینترنت، انتخاب هیأت مدیره جدید به تأخیر افتاد.
صمدیان درباره حمایت‌های مالی از این رویداد گفت: با همه خستی که در هزینه کردن به خرج می‌دهیم، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه این رویداد است و ما به حمایت‌ها و نه دخالت‌های بخش‌های دولتی نظیر سازمان زیباسازی و دفتر تجسمی ارشاد، دل‌خوش کرده‌ایم.
عباسی هم در ادامه نشست گفت: با توجه به زمان محدودی که داشتیم یا باید ۱۰ روز با عکاسان ایران برگزار نمی‌شد یا به این دوره به عنوان دوره گذار نگاه می‌کردیم. همچنین از یک شورای داوری و هنری جوان زیر
۳۵ سال هم استفاده کردیم. با توجه به زمان اندک، فراخوانی منتشر نشد اما تلاش شد کسی از اعضای انجمن از قلم نیفتد و با همه آنها تماس گرفته شد، برخی آمادگی مشارکت نداشتند و برخی اثر خود را برای قضاوت ارسال کردند. نهایتا به ۴۰ عکاس و ۴۰ پروژه رسیدیم. کتاب عکس نمایشگاه هم حدود ۱۶۰ صفحه دارد که دربردارنده این ۴۰ پروژه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها