پسر نوجوان و آقا معلم، زن جوان و 2 فرزندش را در خواب کشتند

بخشش قاتل هووی مادر

پسر نوجوان که با همدستی معلمش، سناریوی قتل هووی مادرش و دو فرزند او را اجرا کرده بود با گذشت اولیای دم زن جوان از قصاص نجات پیدا کرد. این در حالی است که حکم قصاص آقا معلم به اتهام قتل دو کودک تایید شده و او در یک قدمی چوبه دار قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۵۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 90 و به دنبال گزارش مرگ مشکوک زنی جوان و دو فرزندش در یکی از شهرهای استان گلستان آغاز شد. تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی در محل حاضر شده و در تحقیقات مقدماتی متوجه شدند مرد صاحبخانه دو همسر دارد که همسر اولش در طبقه بالا زندگی می‌کرد و زن جوان و دو فرزندش در طبقه اول بودند. با توجه به مشکوک بودن مرگ مادر و دو فرزندش اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان بعد از معاینات تخصصی اعلام کردند زن جوان و دو فرزندش ابتدا مسموم شده و بعد خفه شده‌اند. با این گزارش، پرونده رنگ و بوی قتل به خود گرفت و کارآگاهان متوجه شدند مقتول و هوویش با هم اختلاف قدیمی دارند و احتمال قتل به دست او مطرح شد. زن میانسال در بازجویی‌ها منکر قتل شد و گفت: با هوویم اختلاف و درگیری داشتم، اما این اختلاف در حدی نبود که بخواهم این جنایت هولناک را مرتکب شوم.
تیم جنایی در ادامه به پسر 16 ساله این زن مشکوک شدند و به بازجویی از او پرداختند که او لب به اعتراف گشود و به ارتکاب این جنایت تحت تاثیر حرف‌های مادرش و با کمک معلمش اعتراف کرد. پسر نوجوان در جریان تحقیقات گفت: مادرم و هوویش با هم اختلاف داشتند و زن جوان را مقصر ازدواج دوم پدرم می‌دانست. حرف‌های مادرم باعث شد نقشه قتل این زن و فرزندانش را طراحی کنیم. موضوع را با معلمم درمیان گذاشتم و قرار شد او به ما کمک کند. شب جنایت مقداری قرص خواب‌آور داخل دوغ حل کرده و به طبقه پایین فرستادیم. وقتی مطمئن شدیم آنها دوغ را خورده و بیهوش شده‌اند، برای اجرای نقشه پایین رفته و من هووی مادرم را کشتم و معلمم هم دو فرزندش را کشت. پس از این اعترافات، متهم دیگر پرونده هم دستگیر شدو در تحقیقات به همدستی در این قتل اعتراف کرد. در جلسه محاکمه اولیای دم درخواست قصاص قاتلان را مطرح کردند و پسر نوجوان به یک بار قصاص و معلمش به دو بار قصاص محکوم شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در این باره به جام‌جم گفت: با گذشت پنج سال از قتل متوجه ندامت پسر خانواده از ارتکاب قتل شده و تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کردیم. اولیای دم زن جوان در شهرستان خاش زندگی می‌کردند و گروهی به سرپرستی عرفانی، عضو اصلی شعبه ویژه صلح و سازش زندان مرکزی گرگان راهی این شهر شدند. اولیای دم در ابتدا حاضر به گفت و گو نشدند که با وساطت ریش سفیدان و امام جمعه جلسه برگزار شد که در آن همچنان بر قصاص تاکید داشتند.
احمد جعفری ادامه داد: تلاش‌ها ادامه داشت تا این‌که سه ماه قبل از قصاص گذشت کرده و یک میلیارد تومان دیه برای بخشش خواستند. خانواده قاتل توان پرداخت این مبلغ را نداشتند و این بار اولیای دم را به گرگان دعوت کرده و بعد از صحبت با آنها، سرانجام مبلغ درخواستی را کاهش دادند و با پرداخت دیه توسط خانواده قاتل رضایت آنها کسب شد.
وی درباره دومین متهم پرونده هم گفت: پدر دو کودک به عنوان ولی دم برای او قصاص خواسته و هنوز راضی به بخشش او نشده است. متهم مدعی است با وعده تطمیع از سوی دیگر متهمان پرونده مرتکب این دو قتل شده بود.

محمد غمخوار
حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها