این روزها سرزمین‌های اشغالی آبستن اتفاقات جدیدی است. درگیری رژیم اشغالگر قدس با فلسطینیان در کرانه باختری و آتش گشودن آنان در غزه نشان می‌دهد صهیونیست‌ها بیش از هر زمانی تلاش می‌کنند وضعیت آشفته این رژیم در ناکامی برای تشکیل کابینه را با ایجاد تنش و آشفته کردن سرزمین‌های اشغالی پنهان کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۷۶۸

این روزها بدنه سیاسی و اجتماعی صهیونیست به‌شدت آسیب‌پذیر شده است. از یک‌سو بنی‌گانتز رهبر ائتلاف آبی - سفید به‌مانند نتانیاهو، رقیب خود، در تشکیل دولت ائتلافی ناکام مانده است و از سویی دیگر نتانیاهو باور دارد که خروجش از پست نخست‌وزیری به معنای از بین رفتن کامل مصونیت قضایی‌اش خواهد بود و مسیر او جایی جز ورود به زندان نخواهد بود.
همه این اتفاق‌ها نشان‌دهنده این واقعیت است که رژیم اشغالگر قدس نگران افزایش راهپیمایی‌های اعتراضی و بالا گرفتن جریان انتفاضه است.
البته همه نگرانی‌ صهیونیست‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی خلاصه نمی‌شود. حزب ا... این روزها بیش از هر زمان دیگری اشراف کامل امنیتی و اطلاعاتی نسبت به صهیونیست‌ها پیداکرده است و به‌خوبی می‌داند مشکلات داخلی صهیونیست‌ها آن‌قدر شدت پیداکرده که همه توان خود را معطوف حل مشکلات درون‌سازمانی‌شان کرده‌اند و هرگونه تحرک نظامی نسبت به حزب ا... کار را برای صهیونیست‌ها سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.
به این موارد شرایط نارضایتی یهودیان ساکن در اراضی اشغالی را هم باید اضافه کرد. موج نارضایتی مردمی و اعتراض آنان نسبت به فساد در این رژیم بیش از هر زمان دیگری مقبولیت اجتماعی سردمداران دولت جعلی اسرائیل را در بین جامعه یهودی و دیگر ساکنان اراضی اشغالی با افول مواجه کرده است.
به همین دلیل رژیم صهیونیستی برای کاهش اثرات بحران‌های داخل و خارج از اراضی اشغالی چند برنامه را دنبال می‌کند:
1- ملحق کردن دره اردن به اراضی اشغالی با جلب حمایت آمریکا برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری.
2- تلاش مضاعف برای سرکوب کردن اعتراضات فلسطینیان
3- بازی با افکار عمومی جامعه یهودی و دیگر ساکنان اراضی اشغالی و القای این تفکر که افزایش نارضایتی جامعه یهودی می‌تواند به قیمت از بین رفتن امنیت، رفاه و اقتصادشان تمام شود.
4- تلاش برای جلوگیری از خروج سرمایه‌گذاران یهودی، اروپایی و آمریکایی
5- تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های سعودی برای همراه کردن کشورهای عرب منطقه
6- فشار به آمریکا برای ایجاد عملیات نظامی در سوریه و تجهیز گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی در ایران، عراق، افغانستان و پاکستان برای منحرف کردن افکار عمومی و کاهش فشارهای سیاسی
به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن سیاست‌های خود باهدف کاهش فشارهای داخلی و منطقه همه تلاش خود را خواهد کرد.


محمد عکاف

عضو شورای سردبیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها