در یکی از دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۰، ایتالیا در خانه یک پیروزی پر گل به دست آورد و ارمنستان را ۹ بر یک مغلوب کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۴۶

به گزارش کالچو مرکاتو، به این ترتیب ایتالیا برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ توانست در یک دیدار ۹ بار گلزنی کند. پیشتر ایتالیا توانسته بود در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ با ۹ گل آمریکا را شکست دهد. پیروزی خانگی لاجوردی‌پوشان دهمین برد متوالی آنها در ده بازی‌شان در مرحله انتخابی یورو 2020 بود که تفاضل گل این تیم را به مثبت 33 ارتقا داد.
این برد باعث ثبت رکوردهای دیگری هم در کارنامه تیم ملی ایتالیا شد. این دهمین برد آتزوری در سال 2019 بود که بیشترین تعداد پیروزی ثبت شده برای این تیم در یک سال است. رکورد قبلی 9 برد در سال‌های 1990، 1994، 2000 و 2003 بود. ایتالیا و بلژیک تنها تیم‌هایی هستند که با رکورد صددرصد پیروزی از تمام بازی‌ها‌یشان مرحله انتخابی یورو 2020 را به پایان رسانده‌اند. برد مردان مانچینی در جنوب ایتالیا، یازدهمین برد متوالی آنها با هدایت روبرتو مانچینی بود که این هم بهترین رکورد ثبت شده از پیروزی‌های متوالی در کارنامه تمام سرمربیان تاریخ آتزوری است. رکورد قبلی ده برد متوالی بود که در فاصله سال‌های 1938 تا 1939 توسط تیم تحت هدایت ویتوریو پوتزو به ثبت رسید.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در پایان این بازی گفت: یک شب زیبا را سپری کردیم و در آخرین دیدارمان در مقدماتی یورو، عملکردی عالی داشتیم. این روزها نمی‌توان در یک بازی ملی، 9 گل به ثمر رساند اما برای رسیدن به این هدف، تمام تلاش‌مان را کردیم. او افزود: خواهیم دید در یورو 2020 چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ما هرگز در ده دیدار مقدماتی پیروز نشده بودیم. حالا شش ماه تا مسابقات یورو زمان داریم و متاسفانه باید از چند بازیکن که در این مسابقات ما را همراهی کردند، صرف نظر کنم زیرا فهرست ما فقط 23 نفر ظرفیت دارد. اگر بتوانیم در یورو هم به این روند ادامه بدهیم، عالی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها