تصویربرداری سریال رمضانی شبکه یک از 2 هفته دیگر آغاز می‌شود

« نون. خ» سر و سامان می‌گیرد

مگر می‌شود آقای نون. خ را نشناسید، همان آقایی که ایام عید از منطقه کردنشین مهمان خانه‌ها بود. آن هم چه مهمانی! مهمانی که همراه دخترهایش مرجان، شیرین، روژان و کژال هر شب لبخند را به لب مردم می‌آورد. حال آقای نون. خ قرار است ماه رمضان سال آینده مهمان خانه‌های مردم شود و همراه با خانواده، اقوام، آشنایان و ... بینندگان شبکه یک را بخنداند و با قصه‌های شنیدنی مردم را سرگرم کند. فصل دوم زندگی آقای نون. خ از دو هفته دیگر ضبط می‌شود. ضمن این‌که آقای نون. خ نه‌تنها بازیگر مجموعه است، بلکه کارگردانی هم به عهده اوست و او کسی نیست جز سعید آقاخانی. تهیه‌کنندگی کار هم همچون فصل اول سریال به عهده مهدی فرجی است که سالها مدیریت شبکه‌های مختلف تلویزیون را به عهده داشته است. در فصل دوم این سریال اتفاقات زیادی قرار است بیفتد. به تعداد بازیگران اضافه می‌شود و همین طور برخی بازیگران هم حضور نخواهند داشت. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که آقای نون. خ در فصل دوم سر و سامان می‌گیرد و قرار است برای او همسری انتخاب شود. هنوز بازیگر این نقش انتخاب نشده است. البته مخاطبان تلویزیون به محض شنیدن نام سعید آقاخانی به یاد سریال‌های طنز تلویزیون می‌افتند که او در کسوت کارگردان و بازیگر حضور داشته است. او پیش از این در تلویزیون کارگردانی سریال‌های «عید امسال»، «زن بابا»، «راه در رو»، «خوش نشین‌ها»، «نقطه سرخط»، «دزد و پلیس»، «خروس»، «روزهای بد، به‌در»، «بیمار استاندارد» و «شب عید» را به عهده داشته که اغلب از سریال‌های پربیننده سیما بوده‌اند. فصل دوم «نون.خ» سیزدهمین سریال آقاخانی در مقام کارگردان است. قرار است گروه سازنده نون. خ از دو هفته دیگر ضبط این سریال تلویزیونی را شروع می‌کنند. همچنین در این فصل از سریال از تعداد بیشتری از بازیگران بومی بهره برده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۷۵

از همسر «ن خ»تا حذف حاجی
شنیده‌ها حاکی از این است که گروه سازنده سریال «ن خ» قرار است دو شخصیت محوری به فصل دوم اضافه کند. یکی از شخصیت‌های محوری خانمی است که قرار است به عنوان همسر آقای «ن خ»انتخاب شود که هنوز بازیگر آن انتخاب نشده است. در واقع با این اتفاق در قصه آقای «ن خ»سر و سامان می‌گیرد. همچنین یک شخصیت محوری آقا هم به گروه فصل دوم اضافه می‌شود که هنوز جزییات آن مشخص نشده است. هومن حاجی عبدالهی که در فصل اول نقش روحانی قصه را بازی می‌کرد در فصل دوم بازی نمی‌کند، زیرا درگیر بازی در فصل ششم سریال پایتخت است. همچنین نعیمه نظام‌دوست هم در فصل دوم حضور ندارد که او در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: تا به امروز با من صحبت نکردند، اما آرزوی موفقیت برای گروه سریال «ن خ»دارم.

توجه به زلزله کرمانشاه
فیلمنامه فصل دوم سریال تلویزیونی «ن خ»را همچون فصل اول امیر وفایی می‌نویسد. شنیده‌ها حاکی از این است که نگارش فیلمنامه این فصل به نیمه رسیده و این فصل در 25 قسمت نوشته می‌شود، زیرا این سریال شب‌های قدر روانه آنتن نمی‌شود. قصه این فصل همچون فصل قبلی به منطقه کرمانشاه، فرهنگ و آداب و رسوم مردم و... می‌پردازد.
مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال هم در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: در این فصل به موضوعات منطقه‌ای بیشتر توجه می‌کنیم. یعنی به آسیب‌های منطقه در قالب داستان می‌پردازیم. به عنوان مثال چون این منطقه بسیار زلزله خیز است، به این مساله خواهیم پرداخت. همچنین در قالب داستان «ن خ»، جغرافیای منطقه را به زیبایی معرفی خواهیم کرد تا به نوعی مردم خودشان را در کار احساس کنند و موضوع برایشان قابل لمس باشد. وی ادامه می‌دهد: ما از چهار ماه قبل وارد مرحله پیش تولید فصل دوم شده ایم و به همراه تیم تولید، لوکیشن‌های مورد نظر هم انتخاب شده است. براساس پیش بینی ها، تا دو هفته آینده کار کلید می‌خورد و دو ماه در استان کرمانشاه طول خواهد کشید. همچنین بیش از نیمی از قصه به کرمانشاه می‌پردازد.

تماشای آداب و رسوم فرهنگ ایرانی

سعید آقاخانی، کارگردان «ن خ»در پاسخ به این سؤال که چرا این ریسک را قبول کردید و در شهر دیگری غیر از تهران، سریال «ن خ»را ساختید، گفت: فکر نمی‌کنم ساخت «ن خ»در کردستان برای من که یک کرد هستم ریسک داشت، اما می‌دانستم سختی‌های خود را دارد. دوست داشتم لوکیشن کردستان را برای کار انتخاب کنم، چراکه علاوه بر بکر بودن منطقه، کار کردن با آدم‌های ساده آنجا نیز، فضاسازی بهتری را برای ما فراهم می‌کرد و باید بگویم که از ابتدا به این موضوع فکر کردم که «ن خ»را در کردستان بسازم و برایم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. تماشاگر تلویزیون باید آداب و رسوم فرهنگ ایرانی را ببیند و فکر می‌کنم این اتفاق در «ن خ»افتاده است.
ایفاگر نقش «نورالدی«ن خ»انزاده» ابراز کرد: اگر کار خوبی به من پیشنهاد شود، در آثار کارگردانان دیگر تلویزیون هم بازی خواهم کرد؛ ولی اگر با پیشنهاد خوبی مواجه نباشم، نمی‌پذیرم. اگر نقش خوبی پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی‌کند و برایم سینما و تلویزیون هم مهم نیست، بلکه مهم این است که کار خوبی ارائه بدهم. من در تلویزیون منتظر یک نقش خوبم که آن را بازی کنم.

فروش سریال «ن خ» به کشورهای همسایه

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید فصل دوم سریال نون .خ روز دوشنبه 20 آبان به امضای مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید. مجید زین‌العابدین اظهار کرد: ما در نوروز 98 خیلی خوب توانستیم رسوم و آداب مردم خونگرم کرد را در سریال نون .خ به تصویر بکشیم همان‌طور که در سریال پایتخت هم با مقبولیت مردمی مواجه شدیم.
شاید در برنامه‌های مختلف تلویزیون تصاویر خوبی از مردم کرد نشین نمایش داده شده باشد اما هیچ برنامه‌ای مانند سریال «ن خ» نتوانست به‌خوبی هویت هموطنان کرد را بازنمایی کند. وی با بیان این‌که «ن خ» در نوروز 98 بیشترین بیننده را به خود اختصاص داد تصریح کرد: همین رضایتمندی ما را برای تولید فصل دوم آن مشتاق کرد و امیدواریم فصل دوم از لحاظ کیفی و محتوایی جذاب تر باشد.
مدیر شبکه یک با اشاره به این که تاکنون چندین کشور همسایه پیشنهاد خرید حق پخش سریال «ن خ»را داشتند، افزود: جالب است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی هم این سریال جزو پر‌بیننده‌ترین سریال‌ها بوده است.
زین العابدین گفت: از این که قرار است فصل دوم این سریال با حمایت استاندار فرهنگ دوست کرمانشاه تولید شود موجب خوشحالی است و امیدواریم تولید این سریال بتواند در بازنمایی ظرفیت‌های جهانی استان کرمانشاه در ابعاد مختلف کمک کند. همچنین استاندار کرمانشاه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری تولید فصل دوم مجموعه تلویزیونی «ن خ»گفت: ما در دولت در تلاشیم تا اورامانات را ثبت جهانی کنیم و فیلمبرداری فصل دوم «ن خ» در این منطقه می‌تواند موجب تسریع در این مهم شود.

حضور هموطنان کرد زبان
فرجی با تاکید بر بهره‌مندی بیشتر از بازیگران بومی و ظرفیت‌های استان در سری دوم «ن خ»، تصریح کرد: ما در این فصل بیش از دو برابر از هموطنان کردزبان بهره خواهیم برد. این سریال در بهترین زمان یعنی ماه مبارک رمضان سال 99 پخش خواهد شد و امیدوارم در 25 شبی که این مجموعه روی آنتن می‌رود، بتوانیم حق مطلب را ادا و رضایت مخاطبان را جلب کنیم. در فصل دوم مجموعه بازیگران قدیمی را خواهیم داشت، مگر به ضرورت قصه یک یا دو بازیگر نباشند، اما تعداد بازیگران بومی بیشتر از قبل می‌شود.

رضایت مردمی
نظرسنجی‌های صداوسیما در بهار امسال نشان می‌داد که سریال تلویزیونی «ن خ»نه تنها مورد توجه و استقبال همه مردم ایران قرار گرفته است، بلکه سه استان همچون کرمانشاه، سنندج و منطقه کردنشین همدان رضایت 94 درصدی از تماشای این سریال تلویزیونی داشتند. همچنین طبق نظرسنجی‌ها نزدیک به 6/87 درصد مردم اعلام کرده بودند که موسیقی کردی را دوست دارند و به واسطه سریال «ن خ»بیشتر با موسیقی کردی آشنا شدند. همچنین 97 درصد مردم هم هم علاقه خودشان را نسبت به پوشاک کردی نشان داده بودند. همچنین 8/71 درصد مردم هم اعلام کردند که زنان سریال «ن خ»فعال و حمایتگر از خانواده هستند.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها