انهدام شبکه بزرگ سرقت از جهانگردان به بهانه همکاری با داعش

ساخت هتل در ترکیه با کف‌زنی

کف زن بین‌المللی که بعد از سفر از ترکیه به ایران باندی را تشکیل داده و با جعل عنوان پلیس‌های قلابی از جهانگردان سرقت می‌کرد همراه شش عضو باندش بازداشت شد. متهم با پول‌های سرقتی هتلی بزرگ در ترکیه تاسیس کرده بود.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶۶

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، سرهنگ کارآگاه داود‌فرد،جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ دیروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت باند هفت نفره پلیس‌های قلابی گفت: از اوایل بهار امسال اتباع کشورهای عراق،سوریه،ترکیه با حضوردر اداره پنجم پلیس آگاهی تهران از پلیس‌های قلابی که بعداز بازرسی بدنی و کیف‌هایشان اموال و دلارهایشان را سرقت کرده بودند شکایت کردند. با تحقیق از این 20 شاکی معلوم شد که سارقان با خودروهای پراید، پژو 405، پارس، 206 و هیوندای سانتافه در مسیر فرودگاه مهرآباد، بازار تهران و نقاط مرکزی شهر تهران جهانگردان را به دام انداخته‌اند.سارقان مامورنما برای جلب اعتماد شاکیان به زبان آنها حرف می‌زدند، بی‌سیم و دستبند داشتند و به بهانه این‌که آنها دلار جعلی یا قاچاق دارند و عضو گروه تروریستی داعش هستند شاکیان را در خیابان شناسایی و 1000 تا 6000 دلار از آنها سرقت می‌کردند یا تعدادی از آنها را ربوده و بعداز کف زنی دلارهایشان، رهایشان می‌کردند. در جریان تحقیقات پلیسی ماموران رد خودروی پژو 405 یکی از سارقان را که در حوالی ناصرخسرو تردد کرده و دوربین‌های مداربسته تصویرش را ثبت کرده بودند به‌دست آوردند.
فرد تصریح کرد: در استعلام از پلاک خودرو معلوم شد مالک آن مرد 35 ساله‌ای به نام سهراب بوده که به اتهام سرقت تحت پوشش پلیس در رامسر بازداشت بوده و با سپردن وثیقه آزادشده است. این متهم و همدستان وی که 30 تا 60 ساله بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و 13 آبان امسال در شمال،شمالغرب تهران و شهرستان کرج بازداشت شدند. خودروهای آنها و بخشی از اموال سرقتی نیز کشف شد. متهمان در بازجویی پلیسی به جعل عنوان پلیس، سرقت و کف زنی از شاکیان اعتراف کردندکه معلوم شد چهارنفراز آنها سابقه‌دار بوده و همه از طایفه خاصی هستند. همچنین آنها به بیش از ده‌ها فقره سرقت از اتباع خارجی و رانندگان ترانزیت در شهرهای تهران، اتوبان آزادگان، اردبیل، تبریز و آستارا و کرج نیز اعتراف کردند. ارزش اموال سرقتی تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

می‌خواستم دومین هتلم را تاسیس کنم

45 سال دارد و به‌راحتی به 50 زبان خارجی صحبت می‌کند. صاحب یک هتل پنج ستاره در ترکیه است و فرزندانش کارهای هتل را برایش انجام می‌دهند. سعید سرکرده این باند است و در گفت‌وگو با جام‌جم از شگردشان گفت که در ادامه می‌خوانید.
سابقه داری؟
به‌خاطر گذرنامه‌ام فقط چند روز در ترکیه بازداشت شده و بعد آزاد شدم. کف زن بین‌المللی‌ام و تاکنون به دام نیفتاده‌ام.
چطور کف زن شدی؟
سرقت و کف زنی در خانواده مان موروثی بوده و از پدر به پسر و همین طور نسل به نسل می‌رسد و از هشت سالگی کف زن شدم.
چه شد به فکر سرمایه‌گذاری در ترکیه افتادی؟
در 15 سالگی همراه خانواده‌ام برای کف زنی به ترکیه رفتیم و مدتی در هتلی اقامت داشتیم . من و همسرم که دختر مدیر هتل بود، دلباخته هم شدیم اما خانواده‌مان با ازدواجمان مخالفت کردند. طبق رسم‌مان عروس دزدی کردم. او را به تهران آوردم که خانواده‌اش راضی به ازدواج ما شدند. بعد هم من در این کشور سرمایه‌گذاری کردم.
همسرت می‌دانست کف‌زن هستی؟
نه هنوز نمی‌داند. من به 50 زبان دنیا تسلط دارم و فکر می‌کرد برای تجارت به کشور‌های دیگر سفر می‌کنم. با پول‌های کف‌زنی هتلی بزرگ با 1100 کارمند تاسیس کردم.
وضع مالی‌ات خوب است، پس چرا به ایران بازگشتی و سرقت می‌کردی؟
بعد از 30 سال از ترکیه به ایران آمدم و به کمک اقوام و آشنایان یک باند پلیس‌های قلابی را تشکیل دادم تا از جهانگردان سرقت کنیم. می‌خواستم با سرقت از جهانگردان دومین هتلم را در ترکیه تاسیس کنم اما دستگیر شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها