ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی
‍ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی ؛

ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی

دکتر علی‌عسکری پس‌از دیدار با رئیس سازمان اوقاف در تهران با حضور در خراسان رضوی 205طرح فنی صداوسیمای این استان را افتتاح کرد

هفته شلوغ رئیس رسانه ملی

رئیس رسانه ملی با رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار کرد. در این جلسه همچنین جمعی از مسؤولان صداوسیما از جمله معاون صدای رسانه ملی، معاون پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت، معاون سرمایه انسانی و منابع مالی رسانه ملی، معاون برون‌مرزی رسانه ملی، مدیر شبکه یک سیما و قائم‌مقام معاون سیاسی حضور داشتند.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۱۱

آمادگی رسانه ملی برای ترویج فرهنگ وقف در سطح ملی و فراملی
رئیس رسانه ملی با بیان این‌که وقف ارزش سایه و نیاز پنهانی است که اگر به‌خوبی به آن پرداخته شود در جامعه گسترش می‌یابد، گفت: روی این مقوله باید هنرمندانه کار کرد و آثار و برکات این ارزش را هنرمندانه به مردم نشان داد.
به گزارش روابط ‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: رسانه ملی آماده است تا با تمام توان برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در سطح ملی و فراملی برنامه‌سازی کند. رئیس صداوسیما در این دیدار با بیان این‌که سازمان صداوسیما علاقه‌مند به همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج این سنت حسنه است، گفت: مهم‌ترین کاری که رسانه ملی می‌تواند در این زمینه انجام دهد کمک به گسترش فرهنگ وقف است که می‌توان در قالب‌های مختلف با ساختارهایی متنوع به این مهم پرداخت. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اهمیت راهنمایی به مردم در این زمینه گفت: رسانه ملی به کمک کارشناسان سازمان اوقاف می‌تواند زمینه ارائه راهنمایی‌های لازم به مردم درخصوص وقف را فراهم کند.
دکتر علی‌عسکری تأکید کرد: برنامه‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شود باید برنامه‌هایی خلاقانه باشد تا مردم را به این امر خیر ترغیب کند. وی درخصوص بقاع متبرکه و آثار آن روی مردم گفت: هرکدام از این بقاع متبرکه کانونی فرهنگی برای پالایش روح است و از این‌رو باید برای معرفی و برکات این اماکن تلاش کرد.
وی با اشاره به نقش رسانه ملی در معرفی خدمات بخش‌های مختلف نظام گفت: همان‌طور که رسانه ملی در ارائه تصویر نهادهای مختلف کشور به مردم و خدمات آنها موفق عمل کرده است در زمینه معرفی بقاع متبرکه هم می‌تواند موثر باشد و اگر کارشناسان مربوط راهی برای معرفی هرچه بهتر این بقاع بیابند رسانه ملی نیز از هیچ تلاشی برای آشنایی مردم با آنها فروگذار نخواهد کرد. رئیس رسانه ملی سنت حسنه وقف را امری فطری دانست و گفت: انسان‌ها دوست دارند از خود امر خیری برجای گذارند تا ثوابشان ماندگار شود .

قدردانی از رسانه ملی برای پوشش برنامه‌های دهه وقف
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست به رواج فرهنگ وقف در طول تاریخ به عنوان فرهنگی ایرانی -اسلامی در بین مردم اشاره کرد و گفت: یکی از آخرین نمونه‌های وقف، ایجاد 107 موکب در راهپیمایی اربعین امسال است. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از رویکرد این سازمان در سال حمایت از تولید ملی سخن گفت و افزود: تلاش کردیم امور خیریه و اوقاف امسال به سمت رفاه عمومی و مسائلی که در تولید ملی نقش ایفا می‌کنند، پیش رود.
خاموشی با قدردانی از رسانه ملی و تلاش آن برای پوشش برنامه‌های دهه وقف و ارائه گزارش‌های متنوع از نمایشگاه وقف، گفت: هم رادیو و هم تلویزیون در این دهه به خوبی به تبیین فعالیت‌های این سازمان پرداختند که از آن قدردانی می‌کنیم. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از دکتر علی‌عسکری درخواست کرد در برنامه‌ها، میزگردهایی برای کارشناسی مباحث علمی در زمینه وقف و موضوع‌هایی نظیر وقف مشارکتی و وقف پول ایجاد شود تا جریان وقف برای کمک به مردم شتاب بیشتری بگیرد.

آمادگی رسانه ملی برای برنامه‌سازی در زمینه وقف
احمد شهریاری، معاون سرمایه انسانی و منابع مالی رسانه ملی از اهمیت تبلیغ برای وقف و آشنایی مردم در این زمینه سخن گفت و از آمادگی رسانه ملی برای تبلیغ این امر خبر داد.
حسین رضی، معاون پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت نیز از لزوم ترویج فرهنگ وقف و برنامه‌سازی برای تحقق این امر یاد کرد.
پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی رسانه ملی نیز جاری بودن فرهنگ وقف به عنوان خصلت والای اجتماعی را قابل ارائه به تمام دنیا دانست و از تولید برنامه‌هایی در این زمینه در شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی یاد کرد.
حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی نیز با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف در کشور گفت: معاونت صدا در زمینه ترویج این امر برنامه‌های متعددی تولید کرده اما همچنان خلآ برنامه‌هایی با قالب نمایش و مستند گزارشی از داستان‌های واقعی احساس می‌شود که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با در اختیار گذاشتن این داستان‌ها به تولید نمایش‌هایی که موضوع‌شان وقف یا افرادی که وقف می‌کنند و مستند گزارشی‌هایی با این مضامین کمک کند.
مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه یک سیما نیز به نمایندگی از معاون سیما وقف و واقفان را از سرمایه‌های اجتماعی برشمرد که باید برای معرفی آ‌نها تلاش کرد. او پیشنهاد داد برای ترویج این سنت حسنه قالب‌های دیگر برنامه‌سازی نظیر سریال‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.
محمدرضا چپریان، قائم‌مقام معاون سیاسی نیز از آمادگی این معاونت برای همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در دو زمینه تشویق مردم به سنت حسنه وقف و معرفی چهره‌های روحانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند خبر داد.
معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست خواستار ایجاد کارگروهی برای تعامل بیشتر با رسانه ملی و همفکری در زمینه برنامه‌سازی با موضوع وقف شدند .

رئیس رسانه ملی: دشمنان در جریان جنگ رسانه‌ای، ناکام ماندند
همچنین به تازگی مراسم بهره‌برداری از 205 طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی در تالار رضوان مرکز صداوسیمای این استان برگزار شد. شبکه تلویزیونی خراسان رضوی، نخستین شبکه استانی است که صاحب فناوری HD شده و از این پس بیش از 55 درصد جمعیت استان می‌توانند برنامه‌های این شبکه را با فرمت HD تماشا کنند. رئیس رسانه ملی و جمعی از مسؤولان و مقامات کشوری و لشکری استان خراسان رضوی از حاضران مراسم بهره‌برداری بودند.
«صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران شبکه اجتماعی و سایت‌های اینترنتی به جان افکار عمومی افتاده‌اند و در این میان نیروی قوی و تعیین‌کننده‌ای که در مقابل دشمن ایستاده و با کمک نخبگان کشور از حریم هویت و فرهنگ ملت ایران دفاع می‌کند، رسانه ملی است.» به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در مراسم بهره‌برداری از 205 طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی با بیان مطلب فوق تأکید کرد: جدی‌ترین محور و راهبرد دشمن جنگ رسانه‌ای بود ولی نتوانستند زهر خود را بریزند و سرداران و سربازان رسانه‌ای صداوسیما در برابر فتنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مقاومت کردند. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به مزیت‌های استان خراسان رضوی در زمینه‌های مذهبی، جغرافیایی، اقلیمی و علمی‌گفت: صداوسیمای این استان، استعدادهای فوق‌العاده و نیروی انسانی توانمند و فاخری دارد و با وجود همه محدودیت‌ها موفق شده در زمینه زیرساختی و فنی گام‌های مؤثری بردارد.
او با تقدیر از برنامه‌های تولیدی صداوسیمای خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در زمینه محتوایی در ابعاد ملّی و جهانی نیز فعالانه‌تر تلاش کند.
دکتر علی‌عسکری با اشاره به قابلیت مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در زمینه ساخت برنامه‌های گفت‌وگومحور، مستند و فیلم و سریال گفت: این مرکز، برنامه‌هایی در قالب‌های مذکور برای شبکه‌های ملی تولید کرده که در آینده پخش خواهد شد.
رئیس رسانه ملی، تهدیدات دشمن علیه کشور را «رسانه‌پایه» خواند و با تأکید بر اهمیت اقدامات صداوسیمای مراکز استان‌ها اظهار کرد: دشمنان ما برای تخریب اقتصاد کشور، کمر همّت بسته‌اند و این جنگ اقتصادی دشمن در صورتی مؤثر است که بتواند در عرصه جنگ روانی اثرگذار باشد و مقاومت مردم را سست و تخریب کند. خوشبختانه صداوسیما موفق شده با برنامه‌های هوشمندانه و بصیرت‌افزا روحیه مقاومت و ایستادگی مردم را تقویت و فتنه‌های دشمن را در این زمینه شناسایی و خنثی کند. تحت دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مقاومت در برابر نظام سلطه در داخل کشور و میان همفکران ما در منطقه تقویت شده و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه‌ای و جهانی است.
تحریم منجر به خوداتکایی شد
رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه در صداوسیما توسعه علم، منتج به تولید محصولات شده و هم‌اکنون 85 درصد تجهیزات مورد نیاز صداوسیما اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید داخل است.
قدردانی امام جمعه مشهد از صداوسیما
آیت‌ا... احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در این مراسم با قدردانی از برنامه‌های مفید و مؤثر صداوسیما در ایام اربعین گفت: حرکت عظیم امسال که در کربلا اتفاق افتاد، بخش عمده‌اش مربوط به صداوسیما بود.
افزایش اعتبارات صداوسیمای خراسان رضوی
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: با وجود این‌که اعتبارات خراسان رضوی در سال جاری 23 درصد افزایش داشته ولی اعتبارات صداوسیمای استان حدودا دو برابر افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها