اخبار اختصاصی از پشت پرده غیبت امیر علی‌اکبری در مسابقات UFC

نه تحریم است، نه دوپینگ؟!

دردسر جدید برای امیر علی‌اکبری؛ همین یکی دو روز گذشته بود که خبر رسید رزمی کار ایران در رشتهMMA به‌دلیل تحریم‌هایی که آمریکا انجام داده است نمی‌تواند در مسابقات UFC شرکت کند.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۷۹

این اما پایان ماجرا نبود. روز یکشنبه یکی از خبرگزاری‌ها دراین مورد نوشت: «گزارشگر سازمان UFC با استناد به اظهارات رئیس کمیته ضد دوپینگ این سازمان ادعا کرده که فسخ قرارداد امیر علی‌اکبری با UFC به‌دلیل داشتن سابقه دوپینگ در سال‌های گذشته و در رشته کشتی بوده نه تحریم‌های آمریکا.»
این در حالی است که خود امیر علی‌اکبری در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت از این گفت که قطع همکاری‌اش به‌دلیل تحریم‌ها بوده است و ارتباطی به دوپینگ ندارد. ماجرا اما به همین جا ختم نشد.
پس از رسانه‌ای شدن ماجرای امیر علی‌اکبری فردی به نام عباس محمدیان که ظاهرا نخستین مدیر برنامه او بوده ادعا کرد که دلیل غیبت علی‌اکبری در UFC نه دوپینگ است و نه تحریم‌های آمریکا، بلکه علی‌اکبری به‌دلیل قراردادهای نصف و نیمه‌ای که بسته و آنها را رها کرده اجازه شرکت در این رقابت‌ها را ندارد.
ماجرا از این قرار است که چند سال پیش با محرومیت امیر علی‌اکبری از دنیای کشتی فردی به نام عباس محمدیان همه کارهای مربوط به علی‌اکبری برای ورود به MMA را انجام می‌دهد.
شرایط سفر به کانادا، معرفی این رشته ورزشی به امیر، برنامه‌های تمرینی، فراهم کردن محل اقامت و... این در حالی است که محمدیان همان زمان قراردادی با علی‌اکبری امضا می‌کند و به نوعی به‌عنوان نخستین مدیربرنامه او همه کارهایش را زیر نظر می‌گیرد.
ظاهرا و براساس این قرارداد علی‌اکبری نه فقط به دلیل شکایت محمدیان، بلکه به دلیل شکایت یکی دو کشور خارجی هم اجازه فعالیت ندارد. البته اینها ادعاهایی است که مطرح شده و هنوز به مرحله اثبات نرسیده است اما محمدیان مدارک، عکس و قراردادهای ایرانی و خارجی که با امیر علی‌اکبری بسته است را در اختیار جام‌جم قرار داده و خواستار رسیدگی مراجع قضایی و ورود آنها به این ماجرا شده است.
محمدیان در این باره می‌گوید: «این حق من و همان کشورهایی است که مانع از حضور علی‌اکبری در UFC شده‌اند. او بدهی‌های زیادی به ما دارد که متاسفانه آنها را پرداخت نکرده است. من همه قراردادها و شکایت‌هایی که از او شده است را دارم و تا آخرین لحظه ماجرا را پیگیری می‌کنم.»
او ادامه داد: «من که گناه نکردم. از جیب خودم آن زمان برای او خرج کردم ولی علی‌اکبری تا معروف شد زیر همه چیز زد و دیگر جواب تلفن مرا هم نداد. امیدوارم حق به حقدار‌برسد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها