امروز طرز پخت یک دسر خوشمزه را داریم که طبع گرمی دارد و می‌تواند عصرانه خوش طعمی باشد یا در کنار غذا به‌عنوان دسر سرو شود. حُمُص یا نخود ـ یک دسر مدیترانه‌ای است و مردم خاورمیانه از آن استقبال زیادی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۹۶

حمص غذای بسیار معروف و خوش طعم لبنانی است و در کشورهای عربی دیگر نیز طبخ می‌شود که واقعا خوشمزه و اشتها برانگیز است. این غذا مقادیر فراوانی آهن، ویتامین C، فولات، ویتامین B6 و پروتئین را درون خود جای داده است. حمص از فیبر بالایی برخوردار است که هم برای کارکرد بهتر دستگاه گوارش مناسب است و هم به کمک افرادی که رژیم غذایی دارند می‌آید. این غذا گزینه بسیار مناسب و خوشمزه‌ای برای گیاهخواران است. پخت این غذا در عین سادگی بسیار طعم خوشمزه و دلنشینی دارد.

مواد اولیه برای 4 نفر

فلفل قرمز به میزان لازم (قیمت: 5 هزار تومان)
روغن زیتون به میزان لازم (قیمت: 20 هزار تومان)
ارده یک لیوان (قیمت: 15 هزار تومان)
نخود 2 لیوان (قیمت: 4 هزار تومان)
سیر 3 حبه (قیمت: 5 هزار تومان)
نمک به میزان لازم
لیموترش دو عدد (قیمت: هزار تومان)

طرز تهیه

ابتدا نخود را با مقداری نمک می‌پزیم به‌طوری که حدود نصف استکان آب آن باقی بماند. نخود‌ها را در دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم. کم کم آب نخود را اضافه می‌کنیم تا نخود‌ها به طور کامل پوره نشود، اما کاملا شل هم نباشد. مواد را در کاسه‌ای ریخته و سیر له شده را هم به پوره اضافه می‌کنیم. کم کم ارده و آب لیمو ترش را به مواد اضافه می‌کنیم و می‌چشیم تا حد مطلوبی که مناسب ذائقه‌مان باشد. در آخر کار نیز در ظرف مناسبی ریخته و با فلفل قرمز و روغن زیتون تزئین می‌کنیم.

نکات آشپزی

خاطرتان باشد شب قبل نخود‌ها را جوشانده و پوست کنده و پوره کنید تا طعم بهتری داشته باشد. قیمت حدودی این دسر 44 هزار تومان است که اگر تعدادی از مواد را از قبل در خانه داشته باشید هزینه درست کردن آن کمتر هم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها