به‌رغم ادامه برخی اعتراضات در عراق دولت عادل عبدالمهدی می‌کوشد با تسریع روند اصلاحات، معترضان را قانع کرده و آرامش را به کشور بازگرداند.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۵۱

به گزارش منابع خبری، روز گذشته نیز هزاران عراقی برای هشتمین روز متوالی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند. آنها با تجمع در مناطق مختلف این کشور بر لزوم تحقق خواسته‌هایشان تأکید کردند. معترضان عراقی با در دست داشتن پرچم کشورشان علیه دولت و پارلمان شعار
سر دادند. در برخی نقاط نیز معترضان پرچم‌های اسرائیل را به آتش کشیده و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.
طی روزهای گذشته برخی از گروه‌های سیاسی عراق ازجمله ائتلاف سائرون به رهبری مقتدا صدر خواستار استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور شدند. این درحالی بود که برخی دیگر از گروه‌های عراقی ازجمله حزب‌ا... این کشور به حمایت از عبدالمهدی برخاسته و اعلام کرد استعفای دولت در این شرایط کشور را به هرج و مرج خواهد کشاند. کشمکش‌های سیاسی طی هفته جاری به نتیجه‌ای نرسید و به نظر می‌رسد دولت عادل عبدالمهدی همچنان بر اریکه قدرت باقی خواهد ماند. روزنامه لبنانی الاخبار طی تحلیلی در این باره نوشت: طی ساعات گذشته بین رهبر جریان صدر، رهبر ائتلاف الفتح و نخست‌وزیر عراق تماس‌هایی صورت گرفته تا این ائتلاف دولتی تقویت شود.این روزنامه توضیح داد، یک مسیر در عراق می‌تواند نقطه آغازی برای حل بحران عراق باشد. در این مسیر، اختلاف بین صدر و عبدالمهدی و العامری باید از بین برود. در همین راستا، تلاش‌هایی برای برقراری خطوط تماس بین این سه نفر صورت گرفته است. به گزارش این روزنامه، قرار است همزمان با این تماس‌ها، اقداماتی جهت فرونشستن خشم مردمی صورت گیرد تا وضعیت به پیش از اول اکتبر -زمان آغاز تظاهرات عراق-بازگردد. بنا بر این گزارش، مقتدی صدر در این تماس‌ها اعلام آمادگی کرده که با العامری همکاری کند. رئیس ائتلاف الفتح، پیش از این درخواست صدر را برای پس گرفتن رأی اعتماد از عبدالمهدی رد کرده بود. وی مانند برخی از فراکسیون‌های سیاسی معتقد است که باید دولت به کار خود ادامه دهد و تا به پایان نرسیدن مدت زمان قانونی این دولت، نباید برکنار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها