ربودن پسر 5 ساله به خاطر اختلاف حساب بر سر موادمخدر و انتقال او به افغانستان، خاطره یکی از قضات استان خراسان رضوی است
کد خبر: ۱۲۳۵۱۱۴

چند سال قبل گزارش ربوده شدن پسری پنج ساله به پلیس اعلام شد. به‌دنبال این گزارش تحقیقات آغاز شد. مادر کودک که گزارش ربوده شدن را به پلیس اعلام کرده بود، گفت: چند لحظه‌ای از رفتن همسرم نگذشته بود که زنگ خانه به صدا درآمد. تصور کردم همسرم است و وسیله‌ای را جا گذاشته و برای برداشتن آن به خانه برگشته است. اما به محض باز کردن در با چهره سه مرد ناشناس رو به رو شدم. مردان ناشناس با تهدید وارد خانه شدند و مرا در یکی از اتاق‌ها حبس کردند و پسر پنج ساله‌ام را که در خواب بود با خود بردند. به سختی خودم را از اتاقی که حبس شده بود نجات دادم و با پلیس و همسرم تماس گرفتم.
انگیزه‌های آدم‌ربایی
در حالی که تحقیقات برای شناسایی آدم ربایان و رهایی امیر -پسر ربوده شده ـ ادامه داشت، بررسی‌ها برای شناسایی انگیزه این آدم ربایی صورت گرفت. پدر امیر مرد آرامی است که با کسی اختلاف نداشته و این آدم‌ربایی با انگیزه انتقامگیری نبوده است. اما در ادامه تحقیقات مشخص شد عموی امیر مدتی قبل به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شده است و این احتمال مطرح شد که ناپدید شدن امیر با کارهای عمویش بی‌ارتباط نباشد.
اختلاف میلیونی
این فرضیه زمانی پررنگ تر شد که آدم ربایان با پدر امیر تماس گرفتند. مرد ناشناس گفته بود:« مدت‌هاست که با برادرت در کار خرید و فروش مواد مخدر بودیم، از آنجا که او از ما موادمخدر می‌گرفت و آنها را توزیع می‌کرد، باهم حساب و کتاب‌هایی داشتیم. اما از چند ماه قبل، به‌طور مرموز و ناگهانی برادرتان ناپدید شد. هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتیم، خاموش بود و هیچ کدام از واسطه‌هایمان هم از او خبر نداشتند، این درحالی بود که او باید مبلغی حدود 400 میلیون تومان به ما پرداخت می‌کرد.»
مرد ناشناس ادامه داده بود:« با کلی تحقیقات بالاخره متوجه شدیم برادر شما توسط پلیس دستگیر شده و به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شده است. با این‌که برادر شما در قید حیات نیست، اما به هر حال او به ما مقروض است و ما نمی‌توانستیم از این همه پول بگذریم. برای همین پسر شما را در ازای پول مواد مخدر ربودیم و اگر پسرتان را می‌خواهید، باید این مبلغ را تهیه کنید.» تماس مرد گروگانگیر، پرده از راز این آدم‌ربایی برداشت و انگیزه متهمان از این ماجرا برملا شد. اما هیچ رد و سرنخی از متهمان فراری در دست نبود. از طرفی از آنجا که آنها اعضای باند مواد مخدر بودند، جان پسر پنج ساله در معرض خطر بود و هر لحظه امکان داشت برای او حادثه تلخی رخ دهد.
فرار از مرز
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد آدم‌ربایان، پس از ربودن امیر، او را به خارج از مرز برده و در حال حاضر پسر پنج‌ساله در یکی از شهرهای افغانستان گروگان گرفته شده است.
باتوجه به حساسیت موضوع و انتقال گروگان پنج ساله به خارج از مرز، کارآگاهان ویژه اداره اطلاعات وارد عمل شده و با تحقیقات صورت گرفته، آنها موفق شدند پس از هشت ماه، امیر را در حالی که نزد یکی از گروگانگیران بود آزاد کرده و مرد گروگان را بازداشت کنند.
مواد، انگیزه آدم‌ربایی
متهم جوان پس از دستگیری گفت: «یکی از دوستانم که ساکن افغانستان است، مدتی قبل از ربودن امیر با من تماس گرفت و از من خواست تا او را ربوده و تحویلش دهم. باتوجه به مبلغی که او پیشنهاد کرده بود و رابطه دوستی که باهم داشتیم، قبول کردم که این کار را انجام دهم. دوستم گفت که با عموی امیر سر خرید و فروش مواد مخدر اختلاف حساب دارد و انگیزه‌اش از آدم‌ربایی رسیدن به پولش است. بعد هم دو نفر دیگر را به من معرفی کرد که آنها را نمی‌شناختم و روز حادثه به مقابل خانه امیر رفتیم و آنجا منتظر ماندیم. لحظاتی بعد پدر امیر خانه را ترک کرد و راهی محل کارش شد. ما که در این مدت فهمیده بودیم در خانه همسر و پسرش تنها هستند، زنگ خانه را زدیم و با تهدید وارد شدیم و بعد از آن امیر را ربودیم. بعد از ربودن امیر، او را به افغانستان انتقال دادیم و از آن به بعد از دو همدستم خبری ندارم و از هویت اصلی آنها هم بی خبر هستم. در تمام این مدت امیر با خانواده من زندگی می‌کرد و از آنجا که مدت زیادی است در افغانستان زندگی می‌کند، با بچه‌های من دوست شده و به زبان بچه‌های من صحبت می‌کند.» به این ترتیب پسر پنج ساله پس از هشت ماه آزاد شد و راز این آدم ربایی نیز برملا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها