شهردار پیشین تهران پس از اعلام نظریه کارشناسی اسلحه و کارشناس پزشکی قانونی به دادگاه کیفری یک استان تهران، به زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه خواهد رفت.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۸۴

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران، چندی قبل به اتهام قتل همسرش میترا استاد به قصاص محکوم شد.هر چند حکم قصاص با رضایت اولیای‌دم منتفی شد، اما دیوانعالی کشور با ایراد نقص در تحقیقات،حکم را نقض کرد و دادگاه برای رفع نقص روز پانزدهم مهرماه معاینه دوباره محل را با حضور متهم و هیات کارشناس اسلحه و کارشناسان پزشکی قانونی همچنین هیات قضات و وکلای طرفین انجام داد.
یکی از ایرادات بررسی شده در روز معاینه دوباره محل،ایرادی بود که وکیل محمدعلی نجفی در روز دادگاه مطرح کرده بود.او در دادگاه گفته بود با توجه به دفرمه بودن گلوله کشف شده از بدن مرحومه، احتمال می‌رود گلوله قبل از برخورد،به سقف یا کاشی‌های محل وقوع قتل برخورد کرده باشد که در این صورت موضوع قتل عمدی منتفی بوده و بحث قتل شبه عمد مطرح است.
کارشناسان اسلحه بعد از بررسی دوباره صحنه قتل در گزارش خود اعلام کردند دفرمه شدن گلوله دلیلی بر اثبات کمانه شدن آن و اصابت به جسم سخت قبل از ورود به بدن مقتول نیست؛ چرا که گلوله با اصابت به بافت نرم هم امکان دفرمه شدن خواهد داشت.
محمدی کشکولی، رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران در پاسخ به این‌که نظریه کارشناسان منجر به اخذ چه تصمیمی از سوی دادگاه خواهد شد، گفت: «هیات قضایی در حال حاضر تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.در هفته آینده نسبت به نحوه ابلاغ مستندات نظریه کارشناسی تصمیم‌گیری خواهد شد.»
به این ترتیب طبق روال قانونی متهم به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها