یک مقام پنتاگون اعلام کرد «جسد ابوبکر بغدادی به دریا انداخته شد.» این اظهار نظر یک بار دیگر تردیدهای جدیدی را حول کشته شدن ابوبکر البغدادی، خلیفه داعش و رهبر این گروه تروریستی تکفیری را مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۲۱

مقامات آمریکایی در ادامه اطلاع‌رسانی معیوب و مشکوک خود به چگونگی و زمان یا مکان دفن خلیفه داعش اشاره‌ای نمی‌کنند. پیشتر مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی گفته بود روند رهایی از بقایای جسد البغدادی به پایان رسید و با انجام مراسم مذهبی به دریا انداخته شد.آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود جسد اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را به دریا انداخته است.
درهمین حال مارک میلی این سخن ترامپ را رد کرد که گفته بود ابوبکر البغدادی هنگام فرار درحال گریه بوده است. وی گفت اطلاعاتی مبنی بر این‌که سرکرده داعش پیش از کشته شدن گریه کرده بود در اختیار ندارد. دونالد ترامپ در شوی تلویزیونی خود که به منظور انتخابات آینده آمریکا برگزار شده بود داستان‌های مختلفی را درباره مرگ خلیفه داعش سرهم کرد و ازجمله گفت: «البغدادی ترسیده بود و جیغ می‌زد و گریه می‌کرد و مثل یک ترسو (مثل یک سگ) کشته شد». پس از افشا شدن برخی اطلاعات حاشیه‌ای پیرامون نحوه کشته شدن ابوبکر البغدادی، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد این نیروها پیش از انجام عملیات آمریکا برای نابودی سرکرده داعش، با انجام آزمایش DNA هویت وی را تأیید کرده بودند. همچنین یک مقام وزارت خارجه آمریکا از کشته شدن ابوحسن المهاجر، سخنگوی داعش خبر داد که به دست راست البغدادی شهرت داشت. گفته می‌شود وی در شهر جرابلس در استان حلب در شمال سوریه کشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها