هرچند که دیدار با صنعت نفت با خاطره خوشی برای دنیزلی همراه نبود و این مربی در دومین حضور خود در آبادان، باز هم با دست خالی این شهر را ترک کرد و نخستین شکست فصل را تجربه نمود اما دنیزلی در این بازی به حدنصاب 100 مربیگری در لیگ برتر رسید که پیش از آن تنها 4 سرمربی خارجی به آن رسیده بودند.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۹۲
همه مربیان خارجی‌ باشگاه صدتایی‌ها

به گزارش جام جم آنلاین ، وب سایت نود نوشت: به بهانه رسیدن به این رکورد عملکرد مربیان خارجی که به این عدد رسیده‌اند مرور شده است.

لوکا بوناچیچ – 180 بازی

بوناچیچ پرسابقه‌ترین مربی خارجی است که در لیگ برتر مربیگری کرده است. این مربی 9 فصل در ایران حضور داشته و مجموعاً 6 تیم را هدایت کرده است. فولاد خوزستان، استقلال اهواز، سپاهان، ذوب‌آهن، مس کرمان و گسترش فولاد تبریز تیم‌هایی هستند که این مربی کراوات در چندین مقطع مربیگری کرده است. لوکا در 180 بازی 264 امتیاز بدست آورده است و میانگین 1.47 امتیاز در هر بازی به نام خود ثبت کرده است.

وینگو بگوویچ – 152 بازی

وینگو بگوویچ نزدیک به دو دهه در فوتبال ایران فعالیت داشته که البته بیشتر آن در لیگ یک بوده است. بگوویچ در لیگ برتر6 فصل مربیگری کرده و هدایت فولاد خوزستان، پرسپولیس، پاس همدان و گل‌گهر سیرجان را بر عهده داشت. این مربی در هفته پنجم این فصل با نماینده سیرجان قطع همکاری کرد. وینگو در 152 بازی مربیگری خود 210 امتیاز کسب کرد و میانگین 1.38 امتیاز در هر بازی از خود به جای گذاشت.

زلاتکو کرانچار- 140 بازی

کرانچار اولین بار در لیگ نهم و برای هدایت پرسپولیس وارد فوتبال ایران شد ولی این مربی نتوانست فصل را در پرسپولیس به پایان برساند. کرانچار در لیگ یازدهم از اواسط فصل هدایت سپاهان را بر عهده گرفت و تبدیل به نخستین مربی‌ای شد که در میانه فصل تیم را تحویل گرفته و به قهرمانی می‌رسد. کرانچار در 2 مقطع و به مدت 6 فصل سرمربی سپاهان بود و 210 امتیاز در این تیم کسب کرد و تاکنون هیچ مربی ای در سپاهان بیش از این سرمربی امتیاز کسب نکرده است. او میانگین 1.73 امتیاز در هر بازی در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است.

برانکو ایوانکوویچ- 126 بازی

برانکو ایوانکوویچ با 3 قهرمانی پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ لیگ برتر است. پروفسور از اواسط لیگ چهاردهم تا پایان لیگ هجدهم سرمربی پرسپولیس بود او در شرایطی سرمربی پرسپولیس شد که این تیم چندین دوره قهرمان نشده ولی برانکو توانست سرخپوشان را به 3 قهرمانی پیاپی برساند و در 126 بازی 256 امتیاز کسب کرد تا با میانگین 2.03 امتیاز در هر بازی موفق‌ترین مربی تاریخ مسابقات شود. او تنها مربی است که توانسته بیش از 2 امتیاز در هر بازی بدست آورد.

مصطفی دنیزلی- 100 بازی

دنیزلی تنها مربی خارجی عضو باشگاه صدتایی‌هاست که در حال در لیگ برتر فعالیت می‌کند. این مربی در نیم فصل دوم لیگ چهارم سرمربی پاس شد و تا پایان لیگ پنجم سرمربی این تیم بود. دنیزلی در لیگ ششم سرمربی پرسپولیس شد. ناکامی این سرمربی در فتح جام برای پرسپولیس باعث دوری این مربی به مدت 5 فصل از فوتبال ایران شد. دنیزلی در لیگ یازدهم در نیم فصل دوم در پرسپولیس حضور داشت و پس از آن در این فصل برای هدایت تراکتور به فوتبال ایران برگشت. این مربی در مدت حضور در ایران به طور متوسط 1.74 امتیاز در هر بازی بدست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها