نگاهی به محبوب‌ترین سریال‌های خارجی چند فصلی در تلویزیون

تعقیب و گریـز با طعم آمپـول!

در تاریخ چند دهه‌ای تلویزیون، سریال‌های داخلی و خارجی متعددی پخش شدند، سریال‌هایی که برخی از آنها جدا از این‌که در زمان روی آنتن رفتن‌شان مورد اقبال عمومی واقع شدند تا سال‌ها بعد از پخش نیز همچنان در گوشه ذهن مخاطبان سیما جا خوش کردند. اما برخی از این سریال‌های ماندگار، یک ویژگی مشترک داشتند و آن این‌که آنها بیشتر از تعداد قسمت‌های سریال‌های معمولی (بین 30 تا 60 قسمت) بودند و در طول سال‌های متوالی، فصل‌های مختلف آن سریال‌ها از شبکه‌های سیما به نمایش درمی‌آمد. در بین سریال‌های خارجی محبوب تلویزیون هم بودند آثاری که چند فصل از آنها پخش شد و به همین دلیل مردم تا مدت‌ها با شخصیت‌های این آثار و داستان زندگی‌شان درگیر بودند، سریال‌هایی که در اینجا می‌خواهیم آنها را مرور کرده تا بار دیگر خاطرات‌شان را زنده کنیم. برای این بخش سه سریال چند فصلی را انتخاب کردیم، سریال‌هایی که هرکدام از آنها مربوط به یک شغل خاص بود و هرکدام در زمان پخش شدن شان، مخاطبان زیادی را به پای جعبه جادو می‌نشاند.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۰۸

پرستاران
محصول: استرالیا
سال ساخت: 2009 - 1998
تعداد فصل‌ها: 12
شبکه نمایش دهنده: یک
بدون شک سریال استرالیایی پرستاران، محبوب‌ترین سریال درام پزشکی است که از تلویزیون پخش شده است، اثری بین‌المللی که جدا از ایران در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز پخش شد و اغلب مورد اقبال قرار گرفت. این سریال در مجموع 12 فصل داشت و روی هم رفته نزدیک به 500 قسمت از آن تولید شد. شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، یکی از پیگیرترین مشتری‌های این سریال بود و چندین فصل از آن را به طور متوالی و بعضا با یکی دو فصل اختلاف روی آنتن فرستاد. جودیت مک گرات، بازیگر نقش وان رایان که دو سال پیش در 70 سالگی درگذشت، بازیگر اصلی این سریال بود که با بازی در 493 قسمت
رکورددار بود.

هشدار برای کبری 11
محصول: آلمان
سال ساخت: 2019 - 1996
تعداد فصل‌ها: 45
شبکه نمایش‌دهنده: 5
پر زد و خوردترین سریال خارجی تاریخ تلویزیون ما، بدون شک یکی از جذاب‌ترین‌های تاریخ سیما نیز هست. سریالی که اولین بار یک قسمت آن در قالب یک فیلم 90 دقیقه‌ای از شبکه پنج سیما به نمایش درآمد و استقبال خوب از همان تک قسمت مدیران این شبکه را بر آن داشت تا نام ایران را نیز در فهرست بلند بالای کشورهای نمایش دهنده این سریال قرار دهند. پخش هشدار برای کبری 11 از سال 96 آغاز شده و تا به امروز 46 فصل از آن در آلمان پخش شده است. گرچه تلویزیون ما تمام قسمت‌های این سریال (به طور خاص فصل‌های اخیرش را) پخش نکرده است، اما مخاطبان پیگیر سیما هرجا نام اردوگان آتالای و رنه اشتینک را بشنوند، حتما یاد سمیر و تام، شخصیت‌های دوست داشتنی این سریال می‌افتند.

گروه پلیس
محصول: ایتالیا
سال ساخت: 2012 ــ 2000
تعداد فصل‌ها: 11
شبکه نمایش‌دهنده: 5
سریال گروه پلیس، یکی دیگر از سریال‌های چند فصلی و محبوب شبکه پنج بود، سریالی که ایتالیایی‌ها زحمت تولید آن را کشیدند و تیم دوبله سازمان هم آن را برای پخش از شبکه تهران آماده کرد. این سریال به اندازه دو سریال قبلی در سطح دنیا مطرح نبود اما با این وجود جزو سریال‌های محبوب خارجی سیما بود و در طول سال‌های متمادی فصل‌های مختلف آن پخش می‌شد. یکی از نکات جالب توجه این سریال، آثار جانبی یا به اصطلاح خارجی‌ها «اسپین آف»های آن بود که یکی دو مورد از آنها نیز در طول سال‌های اخیر از شبکه پنج سیما به نمایش درآمدند، آثاری که آنها نیز توانستند چشم‌های زیادی را با خود همراه کنند تا بدین ترتیب یک سریال ایتالیایی نیز در میان فهرست محبوب‌ترین سریال‌های خارجی تلویزیون ما قرار بگیرد.

بهناز سعیدی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها