مصطفی حسن، عنوان عکاس سال جایزه IPA را از آن خود کرد

درخشش جهانی سنگ و دوربین

سال گذشته بود که عکس‌های مصطفی حسن، عکاس فلسطینی از مبارزات مردم کشورش با رژیم صهیونیستی منتشر شد. قاب‌هایی که او ثبت کرده بود در جهان توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۳۶

همکارمان صابر محمدی هم در روزنامه مفصل درباره‌شان نوشت و در روزنامه ششم آبان 97 تصاویر را با دیگر عکس‌های منتشر شده از این مبارزات مقایسه کرد.
روز گذشته اعلام شد مصطفی حسن موفق شده با همین عکس‌ها عنوان عکاس سال جایزه IPA را از آن خود کند و برنده ده هزار دلار شود. او از میان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ عکاس که از ۱۱۰ کشور برای این رویداد اثر ارسال کرده بودند، موفق به کسب عنوان عکاس سال شده است.
مصطفی حسن متولد غزه است و در همین نقطه پر جنگ جهان به دنیا آمده و بزرگ شده است. همان‌جا درس خوانده، دانشگاه رفته و زندگی کرده است. او حالا هم در غزه زندگی می‌کند و همراه با مردمش مبارزه می‌کند. البته هر کس شیوه خودش را برای مبارزه دارد، همان‌طور که در عکس‌های حسن می‌بینیم با سنگ و او با دوربین.
هفدهمین دوره جایزه IPA اخیرا در نیویورک به ریاست حسین فرمانی برپا شده و به رسم هر ساله، دو نفر از فینالیست‌ها به عنوان عکاس سال از میان عکاسان حرفه‌ای و استعداد برتر از بین عکاسان آماتور و دانشجویان برگزیده شدند.
جایزه اول را عکاس فلسطینی و جایزه 5000 دلاری استعداد برتر به مایکل هورلیک با موضوع غفلت تعلق گرفته است.
همچنین در این رویداد، جایزه یک عمر دستاورد هنری به جی میسل، جایزه عکاسی هنرهای زیبا به استفن شور، جایزه عکاسی پرتره به آنی لیبوویتز، جایزه عکاسی خبری به مگی استبر، جایزه عکاسی مستند به ادوارد بورتینسکی، جایزه عکاسی مدلینگ به الن ون آنورت، جایزه عکاسی بشردوستانه به زانله ماهلی، جایزه عکاسی ورزشی به آل بلو، جایزه عکاسی نور موضعی به رکونترس دارلس و جایزه تاثیرگذارترین عکاس به تیلر هیک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها