رقابت 2 نویسنده برنده بوکر

وقتی جایزه بوکر سال 2019 به دو نویسنده یعنی برناردین اِواریستو و مارگارت اتوود تعلق گرفت، فروش کتاب‌های این دو نویسنده رشد قابل توجهی پیدا کردند اما کتاب اواریستو با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۹۳

ایسنا به نقل از گاردین آماری را منتشر کرده که بر اساس آن در یک هفته‌ای که از معرفی دو برنده بوکر گذشت، تقریبا 6000 نسخه از رمان «دختر،‌ زن، دیگر» نوشته اواریستو به فروش رفت. این آمار را نیلسن بوک اسکن که وب‌سایت نظارت بر فروش کتاب‌هاست، پنج روز پس از انتخاب اواریستو به عنوان یکی از برندگان جایزه بوکر ۲۰۱۹ اعلام کرده و نوشته که تعداد نسخه‌های فروخته‌شده رمان «دختر، زن، دیگر» به ۵،۹۸۰ رسیده است.
این رقم یعنی آمار فروش این کتاب نسبت به هفته گذشته با افزایش 1340 درصدی روبه‌رو بوده است. یکی از مسؤولان فروشگاه واتراستونز - که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در بریتانیا است - اعلام کرده که آمار فروش هر دو کتاب دختر،‌ زن، دیگر و وصیت‌ها پس از اعلام نتایج جایزه بوکر ۲۰۱۹ افزایش یافته است، اما افزایش آمار فروش رمان اواریستو نسبت به رمان اتوود در این بازه زمانی بسیار بیشتر بوده است.
این رقم فروش، رمان دختر، زن، دیگر را در جایگاه هفتم پرفروش‌های داستانی بخش جلد سخت قرار می‌دهد. رمان وصیت‌ها نوشته مارگارت اتوود که دنباله‌ای بر رمان سرگذشت ندیمه است نیز در رتبه سوم پرفروش‌های این فهرست قرار گرفته است.
«پیتر فلورنس»، رئیس هیات داوران جایزه بوکر ۲۰۱۹ هفته گذشته اعلام کرده بود، برخلاف قوانین این جایزه، اعضای هیات داوران پس از پنج ساعت مشورت نتوانستند تنها یک نویسنده را از بین شش نامزد نهایی امسال انتخاب کنند و در نهایت تصمیم گرفتند «اتوود»‌ و «اواریستو» را مشترکا به عنوان برندگان این دوره از جایزه بوکر معرفی کنند.
این تصمیم هیات داوران موجی از انتقادها را نیز به دنبال داشت. منتقدان این موضوع را که «اولین نویسنده سیاه‌پوست برنده جایزه بوکر باید جایزه خود را با فرد دیگری تقسیم کند» یا «ترس از این‌که شهرت «‌اتوود» می‌تواند بر برنده شدن «‌اواریستو»‌ سایه بیاندازد» به عنوان دلایل خود برای انتقاد از این تصمیم داوران جایزه بوکر مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها