پشت صحنه

امان از ...

پنج نفر بیشتر نیستند! این گروه همسایه را می‌گوییم. کلا پنج نفرند ولی دقیقا به اندازه نیمی از اعضای تحریریه سر و صدا و برو و بیا دارند. هرچند گروه فرهنگی هم دیروز روز پر سر و صدایی را گذراند، ولی با این حال همه شور و شر و سر و صدا و توی سر و کله زدن‌های بچه‌های فرهنگی به اندازه همهمه و سر و صدای این رسانه‌ای‌ها نیست.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۸۸

حالا از خدا پنهان نیست از شما هم نباشد که هر روز می‌آیند و صفحه 9 را باز می‌کنند تا ببینند ما در همین ستون نیم‌بند چه چیزی درباره‌شان مرقوم کرده‌ایم.
خلاصه که اهمیت این ستون بیاید دست‌تان! روز گذشته گروه اما با یک حرکت سنگین شروع شد. بچه‌های گروه منهای یک نفر یک جلسه سنگین کاری با جناب مدیرمسؤول داشتند و گفتند و شنیدند.
شواهد و قرائن حاکی از آن است که جلسه رو به جلو و مثبتی بوده و خلاصه طرفین خیلی انرژی گرفته‌اند. بعد از جلسه هم راهی شدند تا بروند پی تولید صفحات روز آنچنان که افتد و دانید!
و اما بعد... روز نبوده که فرهنگستان دست روی چیزی بگذارد و واژه‌ای خلق نکند که داستان و حاشیه برایش درست نشده باشد.
التفات دارید که روزهای گذشته فرهنگستان عریض و طویل زبان و ادبیات فارسی، انرژی وافری خرج کرد تا مگر قضیه اخیری که در فقره معادل فارسی واژه «استارت‌آپ» درست شده بود را جمع کند. ژورنالیست‌های فرهنگی جام‌جم هم منتظر فرصت‌اند تا از هر رطب و یابسی برای خودشان سوژه درست کنند.
همین هم شد که زینب مرتضایی‌فرد که همین روزها باید در دانشگاه حاضر شده و از پایان‌نامه کارشناسی ارشد ادبیات فارسی‌اش دفاع کند، رفت سراغ یکی از اعضای پیوسته فرهنگستان که دستی هم در واژه‌گزینی دارد و بنشینند و با هم گپ بزنند و راجع به حواشی واژه‌گزینی‌های فرهنگستان با هم کل کل کنند. مشروح این گزارش بامزه را کنار همین ستون بخوانید.
انصافا هر قدر هم که سنگدل باشید نمی‌توانید منکر شوید که بخشی از خاطره جمعی نوستالژیک خیلی از ما دهه شصتی‌ها با قصه‌های مجید گره خورده. سرتان را درد نیاوریم که صابر محمدی در صفحه 10 رفته سراغ
عمو هوشنگ، نویسنده داستان‌های قصه‌های مجید و استاد را گذاشته زیر عدسی تحلیل و بررسی و درباره‌اش گل گفته و گل شنفته. حالا این‌که قضیه و خط و ربط قضیه چیست را خودتان ورق بزنید و غور کنید توی گزارش.
کیکاووس‌خان زیاری هم در صفحه 12 پنجشنبه‌های سینمای جهان خودش رفته سراغ خاله زنک بازی‌هایی که در مورد یک مارلون براندوی جدید در هالیوود راه افتاده.
گزارش بانمک استاد زیاری را از دست ندهید و آخر هفته‌ای داشته باشید پر از اتفاقات سینمای جهان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها