علی کفاشیان در گفت‌و‌گو با ما از حواشی ناتمام پیرامون خود می‌گوید

می‌خواستند مرا خراب کنند

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال چندی پیش از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به مدت پنج سال از حضور در میادین محروم شد. این کمیته اعتقاد داشت در ماجرای حق پخش ناپدید شده مقدماتی دور اول جام جهانی برزیل، پولی گم شده و کفاشیان مسؤول آن بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا رئیس سابق فدراسیون را با چنین محرومیت سنگینی روبه‌رو کند.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۰۶

بعد از آن علی کفاشیان اعتراض کرد و پرونده به استیناف رفت.
او در این باره به جام‌جم می‌گوید: اولین بحث ما این بود که مگر رای بدوی نیست؟ چرا دوستان به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند؟! مگر نه این‌که ما باید اعتراض می‌زدیم و پرونده به استیناف می‌رفت؟ ولی قبل از این‌که پرونده به استیناف برود دوستان نه تنها اعلام رسمی کردند بلکه به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نامه زدند.
او در توضیح جزئیات این اتفاق اضافه می‌کند: رای را برای این دو نهاد هم فرستادند تا مثلا به آنها هم بگویند بنده محروم هستم. این اتفاق نشان می‌داد که به هر حال دوستان چه هدفی داشتند و واقعا می‌خواستند بنده را در اذهان عمومی خراب کنند. من خودم احساس می‌کنم یک جریانی پشت ماجرا وجود داشت ولی شکر خدا مردم هم بنده را می‌شناسند و هم دوستان را. خود آقایان مشکل داشتند. حالا من نمی‌خواهم خیلی در این باره صحبت کنم و موضوع را شفاف بگویم. ولی به هر حال از روز اول مشخص بود با بنده مشکل دارند و می‌خواهند این کارها را کنند. کفاشیان همچنین می‌گوید: من اگر می‌خواستم در فوتبال پول در بیاورم هزار و یک راه دیگر بود. می‌توانستم این کار را بدون سر و صدا انجام دهم. مگر در این سال‌ها کم برای فوتبال درآمدزایی کردیم؟ به جام جهانی رفتیم و کلی پاداش و پول برای فوتبال مان گرفتیم. خدا را شکر اسناد و مدارک فدراسیون فوتبال هم کامل و مشخص است. هر زمان دوستان شک و شبهه داشتند، از سازمان بازرسی در این باره سوال کنند. دیگر آنها که دروغ نمی‌گویند. ما تمام اسنادمان را شفاف دادیم. هیچ موردی هم پیدا نشد. منتها بعضی دوستان تلاش کردند به ناحق و به شکل دیگری ما را محکوم کنند.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره جزئیات پرونده می‌گوید: جزئیات پرونده مشخص است. ما سیگنال‌ها را به شرکتی خارجی فروختیم. آنها کلاهبرداری کردند. در پرونده هم ثابت شده از ایران کلاهبرداری شده است. یعنی درباره پول‌ها هیچ ابهامی وجود ندارد. کسانی که رای را دادند می‌دانند از جانب ما مشکلی نبوده است. با وجود این رای دادند تا ما خراب شویم. ولی مردم به خوبی بنده را می‌شناسند.
در حال حاضر پرونده در استیناف است و نکته اینجاست با وجود بررسی‌های چند باره، رای نهایی صادر نمی‌شود. عده‌ای می‌گویند با غیبت ادامه دار تورک در فدراسیون فوتبال، به احتمال فراوان توپ به زمین تاج رئیس فدراسیون افتاده است. توقع کفاشیان این بوده که کمیته استیناف با دستور تاج سریعا رای نهایی را درباره او اعلام کند ولی این کمیته به دلایلی فعلا در صدور رای تاخیر دارد و این مساله گویا باعث ناراحتی رئیس سابق فدراسیون شده است. عباس ترابیان هم که در این پرونده پنج سال از حضور در فوتبال محروم شده، توضیح می‌دهد: ما منتظریم رای استیناف اعلام شود و امیدواریم این اتفاق سریع‌تر رخ دهد. ثابت شده ما تخلفی نکرده‌ایم.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها