شبه‌نظامیان کرد می‌گویند ترکیه به توافق آتش‌بس پایبند نبوده و همچنان به حملاتش علیه شهرها و روستاهای سوریه ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۹۹

به گزارش العالم، شبه‌نظامیان کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه دیروز بیانیه‌ای صادر کرده و در آن گفتند: «طرف ترکیه‌ای، با نقض آتش‌بس، به حملات خود ادامه می‌دهد». در این بیانیه تأکید شده است ترکیه تا کنون به کردها اجازه نداده است برای خارج کردن افراد زخمی و غیرنظامی محاصره شده در شهر رأس‌العین گذرگاه امنی ایجاد کنند. شبه‌نظامیان کرد با اشاره به نقش مایک پمپئو، وزیر خارجه و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا این توافق را با ترکیه منعقد و تأکید کردند این افراد مسؤولیت تعهد ترکیه به اجرای این توافق و ایجاد گذرگاه را به‌عهده دارند. نیروهای دموکراتیک پیش از آغاز تجاوز ترکیه به سوریه با عنوان چشمه صلح تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، ولی واشنگتن به محض آغاز عملیات ترکیه، پشت آنان را خالی کرد.
این درحالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد ترکیه همچنان در حال ادامه حملات توپخانه‌ای خود به استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه است. به گفته این منبع، در این حملات هشت غیر‌نظامی کشته و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند. ترکیه همراه تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد از 17 مهر عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز در سخنانی اعلام کرد، اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند با پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش‌بس موقت، عملیات نظامی
چشمه صلح در شمال شرق سوریه قاطعانه ادامه خواهد یافت. در همین حال اردوغان گفت کشورش ۱۲ پست بازرسی و دیدبانی در شمال شرقی سوریه ایجاد خواهد کرد. وی گفت منطقه امن مورد نظر ترکیه فراتر از آن چیزی است که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند. آمریکا گفته است در تشکیل این منطقه امن با ترکیه همکاری نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها