صحنه تیراندازی مرگبار در مشکین دشت بازسازی شد

ردپای مرد خشن در 5 جنایت

عاملان تیراندازی مرگبار در مشکین دشت استان البرز در حالی صحنه جنایت‌ها را بازسازی کردند که رد پای متهم اصلی پرونده در دو جنایت دیگر به دست آمده است. پلیس تحقیقات درباره احتمال نقش داشتن متهم در این دو جنایت را در دستور کار قرار داده است. در صورت تایید این احتمال، تعداد جنایت‌های مرد خشن به پنج قتل افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۹۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 25 تیر امسال و به دنبال گزارش تیراندازی در مشکین دشت کرج استان البرز در دستور تیم جنایی قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل تیراندازی متوجه شدند، هشت سرنشین دودستگاه پژو 206 به سمت سرنشینان یک خودروی پراید تیراندازی کرده و از محل متواری شده بودند. سه سرنشین پراید که هدف گلوله قرار گرفته بودند، به بیمارستان منتقل شدند که دو نفر از آنها جان باختند. با دستور دادستان فردیس، تیم ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این جنایت تشکیل شد و در مرحله اول چهار نفر از سرنشینان پژو‌ها دستگیر شدند. در تحقیقات از آنها مشخص شد، عامل اصلی این جنایت مردی سابقه دار و خشن به نام حمید و 30 ساله است . حمید چهار سال قبل در جریان درگیری با خواهرش او را با شلیک گلوله در فردیس به قتل رسانده بود که با رضایت مادرش از قصاص نجات یافت. او بعد از سپری کردن بخشی از محکومیتش با سپردن وثیقه به مرخصی آمده و مرتکب این جنایت شده بود. پلیس در جست‌وجوی حمید و یکی از همدستانش به نام محسن 29 ساله بود که مشخص شد، آنها بعد از این جنایت به ترکیه گریخته‌اند. سابقه محسن هم نشان داد او از مجرمان سابقه دار است که آخرین بار به اتهام آدم ربایی دستگیر شده بود.
سرانجام هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی استان البرز متوجه برگشت دو متهم به استان البرز شده و آنها را در دو عملیات جداگانه دستگیر کردند.
سرهنگ محمدنادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دیروز با اشاره به بازسازی صحنه قتل‌ها توسط متهمان گفت: بر اساس اظهارات متهمان در صحنه بازرسی قتل، حمید با یکی از مقتولان معامله‌ای انجام داده و در این معامله اختلاف حساب 300 هزار تومانی پیدا کردند. چند روز قبل از قتل آنها با هم درگیر شده و پای یکی از طرفین درگیری با شلیک گلوله مصدوم می‌شود.
وی ادامه داد: این درگیری‌ها ادامه داشت تا این‌که روز حادثه حمید با تهیه یک قبضه کلاشینکف سد راه مقتولان شده و به سمتشان تیراندازی کرده بود. متهمان صحنه دو قتل را در حضور کارآگاهان و بازپرس جنایی فردیس بازسازی کرده و تحقیقات از آنها در رابطه با جرایم احتمالی دیگرشان ادامه دارد.

اجازه قدرت نمایی با اسلحه را نمی‌دهیم
دادستان فردیس دیروز از رسیدگی ویژه، سریع و قاطع به پرونده تیراندازی مرگبار در مشکین دشت در دادسرا خبر داد و گفت: ردپای متهم اصلی در دو پرونده قتل دیگر به دست آمده است.
حسن جهانشاهلو افزود: دستگاه قضایی و مرجع انتظامی به مقوله حفظ امنیت شهروندان بسیار حساس است و از کنار قدرت نمایی،آن هم با اسلحه که موجب سلب آرامش شهروندان می‌شود، نمی‌گذرد. در این پرونده که متاسفانه منجر به قتل دو نفر از شهروندان شده بود، با پیگیری‌های مکرر، قاتل شناسایی و با وجود فرار به خارج از کشور دستگیر شد و به مجازات عمل ارتکابی خود خواهد رسید.
وی با اشاره به این‌که متهم اصلی در دو پرونده دیگر هم به اتهام قتل عمد تحت تعقیب است، گفت: این پرونده‌ها در خارج از حوزه استحفاظی استان البرز است.
جهانشاهلو تاکید کرد: در این پرونده یک نفر از دستگیر شدگان، متهم به مباشرت در قتل عمدی دونفر و بقیه متهمان معاون در جرم هستند که تحقیقات در مرحله مقدماتی است و با تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری یک ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها