چند محتوای تصویری برای لمس حال و هوای اربعین

این داستان واقعی است

چند سال اخیر که پیاده‌روی اربعین باب شده و مانند یک رسم درآمده، مستندهای زیادی در این بین ساخته شده که جسته و گریخته در این روزها از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود. مستندهایی که اتفاقا بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری که تجربه پیاده‌روی اربعین را داشته‌اند و امسال امکان رفتن ندارند با دیدن این مستندها باز خود را در پیاده‌روی این مسیر پیدا کرده و به همان حس و حال برمی‌گردند. برای همین بد نیست شمایی که یا تجربه یک بار رفتن به پیاده‌روی اربعین را دارید یا آرزوی رفتن به این پیاده‌روی را در سر دارید اما امکان رفتن ندارید یا امسال برای بار دوم یا چندم امکان راهی شدن در این مسیر را نداشتید؛ این مستندها را دیده و با تماشای آن خود را هم‌مسیر زائران بدانید و با آنها همراه شوید.این‌روزها از شبکه مستند غافل نشوید. در این روزها می‌توانید با دیدن کنداکتور این شبکه مستندهای زیادی در زمینه اربعین را به تماشا بنشینید. از طرف دیگر سایر شبکه‌های تلویزیون هم با پخش برنامه‌های مختلف و مستندهای گوناگون تلاش کرده‌اند مخاطب‌های جامانده از اربعین را با خود همراه کنند.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۱۰

ما داریم می‌آییم
کارگردان: سید محمد طباطبایی
محوریت فیلم: درباره شور و شعف زائران و عاشقان اهل بیت است. مستندی که در مرکز صدا و سیمای اصفهان تولید شده و پیاده‌روی اربعین را با استفاده از تصاویر آرشیوی اشتیاق رزمندگان دفاع‌مقدس برای زیارت کربلای نشان می‌دهد.

میزبان
کارگردان: مسعود دهنوی
محوریت فیلم: این مستند که باتوجه به نامی که دارد روایتگر میزبانی مردم عراق است در سه دوره تاریخی، میزبانی مردم عراق از حضرت اباعبدا... و زائران را نشان می‌دهد و به گونه‌ای طراحی شده تا به خود یک سیر داستانی بگیرد.

رفتن
کارگردان: مهدی امامی
محوریت فیلم: محصول شهر همدان بوده و درباره یک فرد نابینایی است که می‌خواهد از روستای خود در همدان راهی مسیر پیاده‌روی کربلا شود. در این مستند تصویربرداری‌های زیبایی شده که به خوبی توانسته مخاطب را به سمت خود بکشاند.

میکائیل
کارگردان: علی حشمتی و جلیل رضایی
محوریت فیلم: همان‌طور که از نام این مستند مشخص است نام یک شخصیت غیر مسلمان است. جوانی روسی که تازه مسلمان شده و حالا به عشق امام حسین(ع) کوله‌پشتی پیاده‌روی به سمت کربلا را بسته و راهی شده است. این فیلم مستند ساخته شده در مرکز استان البرز است.

به عشق حضرت
کارگردان: احمد نیک‌فرجام
محوریت فیلم: به عشق حضرت درباره تعدادی نانوا و گروهی 13 نفره است که از استان خراسان جنوبی شهر نهبندان راهی کربلا می‌شوند و تلاش‌شان بر این است با حمل یک دستگاه نانوایی سیار توسط ماشین‌های مخصوص حمل بار به شهر کاظمین عراق و استقرار آن در جوار حرم امامین جوادین(ع)، به زائران پیاده اربعین حسینی با پخت نان خدمت‌رسانی کنند.

برقرار
کارگردان: مهدی ابراهیم‌خانی
محوریت فیلم: این مستند تولید شده در استان سمنان با موضوع پیاده‌روی فرزند و پدر شهید «حمزه» از شهدای مدافع حرم استان سمنان ساخته شده است.

من یک کاتولیک هستم
کارگردان: محمدرضا رضاییان
محوریت فیلم: درباره یک فرد کاتولیک است که در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و آنچه از زاویه دید او به ثبت می‌رسد اثر قابل قبولی را به جا می‌گذارد. «من یک کاتولیک هستم» در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» ساخته شده است.

قدم‌های کوچک تا کربلا
مدیر دوبلاژ: امیر منوچهری
تهیه‌کننده: سکینه داتو
محوریت فیلم: دختر و پسری در این مستند از مسلمانان کشور انگلیس هستند که می‌خواهند وارد راهپیمایی اربعین شوند. داستان این مستند حول این محور می‌گردد و آن را جذاب می‌کند. آنها وارد فرودگاه بغداد می‌شوند و 80 کیلومتر پیاده‌روی خود را آغاز می‌کنند.

«هیهات»؛ تنها فیلم سینمایی اربعین است!
ظرفیت بزرگ، برداشت کم

کارگردان: دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح ا... حجازی
فیلمنامه نویس: دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح ا... حجازی
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمدی و خسرو شهراز و... .
محوریت فیلم: از این فیلم به عنوان نخستین فیلم چهار اپیزودی سینمای ایران با مفاهیم عاشورایی و محرم است یاد می‌شود. فیلمی که در آن تلاش شده فرهنگ عاشورایی را در عصر معاصر نشان دهد. دغدغه چهار کارگردان و فیلمنامه‌نویس که با یکدیگر همکاری کردند و این فیلم سینمایی را به ثمر نشاندند. در دوره‌ای که فیلم‌های کمی با مضمون عاشورایی ساخته می‌شود چنین فیلم سینمایی نیز غنیمتی است مخصوصا که بخشی از این فیلم به پیاده‌روی اربعین اشاراتی دارد.

آزاده باقری
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها