کاظم اولیایی: بدهی مالیاتی باشگاه سنگین است

هر کسی به استقلال نمی‌آید

کاظم اولیایی گزینه مدیریت باشگاه استقلال است. در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره احتمال بازگشت دوباره این مدیر به استقلال شنیده می‌شود. اولیایی از اواخر دهه 60 تا اواسط دهه 70 مدیرعامل استقلال بود. او سال 1375 جای خود را به فتح‌ا...‌زاده داد، ولی در سال 84 هم دوباره به این باشگاه بازگشت و چند ماهی بر مسند مدیریت آبی‌ها تکیه زد.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵۱

در روزهای گذشته اولیایی مذاکراتی با وزیر ورزش داشته است. از آنجا که او در شرکت پیشکسوتان استقلال هم فعالیت می‌کند، چند بار با وزیر جلسه داشته و نظرات خود را درباره نحوه اداره این باشگاه به سلطانی‌فر گفته بود. طبیعی است که به هر حال با قوت گرفتن شایعه برکناری فتحی، وزیر سراغ کاظم اولیایی را هم بگیرد و با او مذاکراتی داشته باشد.
وقتی در این باره از اولیایی سؤال می‌کنیم به جام‌جم توضیح می‌دهد: «صحبت که بوده، ولی من خیلی علاقه ندارم که بخواهم این مسائل را رسانه‌ای کنم. طبیعتا برای مدیریت استقلال با افراد مختلف مذاکره می‌شود و وزارت ورزش تلاش می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند. دوست ندارم درباره این مسائل زیاد صحبت کنم. امیدواریم در نهایت تصمیمی برای استقلال گرفته شود که به باشگاه کمک کند.»
او درباره وضعیت باشگاه می‌گوید: «صحبت‌هایمان را قبلا درباره استقلال گفته‌ایم. به نظر من یک تیم برای مدیریت استقلال نیاز است نه یک فرد. باشگاه شرایط خاصی دارد. در این شرایط هم هرکسی قبول نمی‌کند بیاید و کار کند. خودتان به مشکلات استقلال و بدهی‌ها واقف هستید. همین حالا استقلال بدهی سنگینی به اداره مالیات دارد.» ولی آیا این مالیات را باید دولت بدهد یا پرداخت آن به‌عهده استقلال است؟ اولیایی توضیح می‌دهد: «سال گذشته آقای گرشاسبی را به خاطر قانون بازنشستگی از پرسپولیس کنار گذاشتند، ولی به خاطر مالیات برای ایشان مشکلاتی به وجود آمد. اگر ما می‌گوییم استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و یکی مثل گرشاسبی به خاطر مساله بازنشسته بودن کنار گذاشته شده، بنابراین چرا باید باشگاه‌ها مالیات را بدهند؟ شرکت‌های دولتی که به دولت بدهکار مالیاتی هستند، جزو دیون دولت به حساب می‌آیند. بنابراین باید بودجه‌ای برای این مساله در نظر گرفته شود. چرا این بودجه را پیش‌بینی نمی‌کنند؟ دقیقا مثل بودجه‌ای که برای دیگر ارکان دولت پیش بینی شده است؟»
دیروز این بحث مطرح شد که اولیایی به خاطر بازنشسته بودن اصلا نمی‌تواند مدیرعامل استقلال شود. او اما در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «بنده می‌توانم طبق قوانین ایثارگران بازگشت به کار بگیرم و از این بابت مشکلی وجود ندارد. البته این را برای بازگشت به استقلال نگفتم و چون خبرش مطرح شد و شما پرسیدید گفتم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها