عمود یک در مسیر نجف به سمت کربلا محل قرار بسیاری از کسانی است که می‌خواهند این مسیر را با هم طی کنند. وقتی به این نقطه می‌رسید با ازدحام جمعیت زیادی روبه‌رو می‌شوید که مشخص است منتظر کسی هستند تا بتوانند پا در مسیری بگذارند که انتهای آن رسیدن به دریا است. قطرات پای این عمود پراکنده شده‌اند تا دست قطره دیگری را بگیرند و به سوی دریا حرکت کنند.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۲۹

آنهایی که تجربه بیشتری در طی کردن این مسیر دارند پای عمود یک قرار نمی‌گذارند و در ادامه مسیر هم اعداد «رُند» را برای توقف و قرار انتخاب نمی‌کنند ولی سایرین که تجربه زیادی ندارند اعداد سرراست را برای توقف و تازه کردن دیدار انتخاب می‌کنند. هر عمود در این مسیر مزین به تصویر یکی از شهدای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) است. عمود یک عکس شهید مهدی نوروزی را با خود دارد. فرقی هم نمی‌کند که پای کدام عمود قرار بگذارید چون در تمام مسیر زیر نگاه شهدایی هستید که برای امنیت این مسیر خون دادند تا امروز شاهد این سیل خروشان جمعیت باشیم. تصویر شهدایی از کشورهای مختلف و حرکت خلاقانه‌ای که برخاسته از یک ایده جذاب است تا اینطور با رهروان مسیر حسین(ع) یادآوری کند که در سایه چه‌کسانی هستیم و چطور زندگی می‌کنیم! حتی شاید شهدا و افرادی باشند که عکس و اسمی از آنها نیست ولی تاثیر آنها در زندگی امروز ما قابل چشم‌پوشی نیست.
کتاب «عمود آخر» روایتی از زیارت اربعین چهل شهید مدافع حرم است. شهدایی که نام برخی از آنها حتی به گوشمان نخورده ولی خون آنها بر خاک‌های داغ ریخته شد تا این مسیر باز باشد و عاشقان، عشق‌بازی کنند.
شهید حسین همدانی، شهید سجاد زبرجدی، شهید سجاد طاهرنیا، شهید مجید قربانخانی، شهید محمد پورهنگ، شهید تقوی، شهید حسین پورابراهیمی، شهید حسین حریری، شهید سجاد عفتی و... از جمله شهدایی هستند که در این کتاب خاطرات آنها از زیارت اربعین گردآوری شده تا خواننده اهمیت مسیری که طی می‌کند را بداند.
این کتاب در حکم یک یادآوری و تذکر به موقع است. تذکری که شاید به دلیل ابتلائات روزمره و مشغولیت‌های زندگی در عصر جدید سبب شود یاد و نام کسانی که از بذل جان خویش دریغ نداشتند، فراموش شود و از این منظر این کتاب خواننده را در روایت‌هایی کوتاه و سرراست در برابر وجدان خویش و شهدا قرار می‌دهد تا اگر روزی قسمت شد پا در این مسیر بگذارد هم حکمت عکس‌هایی که روی هر عمود نصب شده را بداند و هم قدر لحظه لحظه مسیری که پا در آن گذاشته را بداند.

علی سلیمی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها