واکنش نکونام و مهدوی‌کیا به 2 بازی جنجالی ایران و بحرین در گفت و گو با جام‌جم

بازی فردا بدجور حیثیتی است

تیم ‌ملی ‌ایران روز سه‌شنبه این هفته در بحرین به مصاف تیم‌ ملی این کشور می‌رود. تیم ‌ملی برای این مسابقه کاملا با روحیه است.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۱۵

مهدی طارمی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بحرین تیم کوچکی نیست. آنها هر چند در سال‌های گذشته نتایج خوبی نگرفتند ولی همیشه تیم خطرناکی هستند.»
بحرین بعد از ناکامی‌های سال‌های گذشته تصمیم گرفت تا در سکوت و آرامش کار را جلو ببرد. این تیم در روزهایی که خیلی از تیم‌های ملی در تعطیلات بودند، اردوهای خود را برگزار کرد. امیر عابدزاده یکی از بازیکنان تیم ملی که البته در اردوی فعلی حاضر نیست، درباره آنها گفته بود: «من این مساله را زمانی فهمیدم که در اردوی آمادگی پیش از فصل همراه با ماریتیمو با بحرین بازی کردیم. در حالی که همه تیم‌های ملی تعطیل بودند بحرین اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کرده بود. من مقابل این تیم بازی کردم و دیدم چقدر پیشرفت کرده‌اند. به نظر من آنها تیم خوبی هستند.»
تیم‌ ملی از بحرین خاطره خوشی ندارد. در بازی مقدماتی جام جهانی 2002 تیم ملی 3 بر یک به آنها باخت و راهی پلی‌آف شد که در آنجا هم مغلوب ایرلند شد و از رسیدن با جام جهانی بازماند. البته نسل فعلی ایران خاطره‌ای از این بازی ندارد، چون آخرین نفری که در آن تیم بود و از تیم ملی خداحافظی کرد، جواد نکونام کاپیتان سابق ایران بود. او درباره آن بازی می‌گوید: «شب بسیار بدی برای فوتبال ما بود ولی فوتبال است و از این اتفاق‌ها. بحرین در حد و اندازه ایران نبود که بخواهد برنده باشد ولی گاهی در زمین اتفاقاتی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست. بحرین هم در آن بازی غیرقابل پیش‌بینی بود و متاسفانه ما شکست خوردیم. اما بعد از آن همواره عملکرد خوبی مقابل بحرین داشتیم.»
بی‌شک یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای دو‌تیم هم دو سال بعد از آن مسابقه رقم خورد؛ در جام ملت‌های چین. ایران با ناداوری به فینال نرسید و در رده‌بندی مقابل بحرین قرار گرفت. در آن بازی نکونام گل زد: «بله، دقیقه 10 بود. بعد از آن هم کریمی و علی دایی گلزنی کردند. علی آقا دو گل زد. 4 بر 2 بازی را بردیم و سوم جام ملت‌ها شدیم، در حالی که حق ما قهرمانی بود.»
این همان مسابقه‌ای بود که مهدی مهدوی‌کیا برای معدود دفعات عمرش از کوره در رفت و در آن با بازیکن بحرین درگیر شد. وقتی از او درباره آن روز می‌پرسیم، می‌گوید: «ما بحرین را بردیم ولی آنها رفتار جوانمردانه نداشتند. متاسفانه بعضی از بازیکنان این تیم به زبان فارسی به ما فحاشی می‌کردند. در یک صحنه هم طوری به صورت من کوبیدند که دندانم شکست. لحظه اول که فکر کردم فکم شکسته است. دستم را روی آن گذاشتم و دیدم تکان می‌خورد. به داور نشان دادم که دندانم شکسته. بحرینی‌ها واقعا بد رفتاری می‌کردند و از عمد ما را می‌زدند.»
آن برد شروع بردهای متوالی تیم ملی مقابل بحرین بود. در این سال‌ها فقط یک بار در سال 91 مقابل آنها در غرب آسیا به تساوی رسیدیم. بازی فردا هم از آن بازی‌هایی است که بعد از تحولات تیم بحرین می‌تواند بسیار مهم باشد. ایران برای آن‌که بتواند قدرت خود را در گروه تثبیت کند، نیاز دارد تا برنده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها