شاهرودی: کار کردن در تیم امید لذتبخش است

می‌تـوانیم به المپیک بـرویم

پس از ایجاد تغییرات بزرگ در کادر فنی تیم امید نگرانی‌ها بابت موفقیت این تیم در مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو افزایش یافت. حالا حمید استیلی همراه علیرضا امامی فرد و رضا شاهرودی به‌عنوان دستیارانش تلاش دارد ترکیب فوق العاده‌ای را امتحان کند و شانس صعود به المپیک را بعد از چهار دهه فراهم آورد. رضا شاهرودی ستاره سال‌های پیش فوتبال کشورمان که حالا قبای مربیگری به تن کرده، برای دقایقی در مورد شرایط تیم امید قبل از سفر به قطر با ما به صحبت پرداخت که می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۲۴

از وضعیت تیم شروع کنیم. در همین مدت کوتاه توانسته اید شرایط بهتری نسبت به قبل در تیم برقرار کنید؟
دور جدید تمرینات که به تازگی شروع شده و از حالا نمی‌توان در مورد این مسائل حرفی زد اما ما می‌دانیم باید چه کار کنیم. در دوره جدید همان برنامه‌های قدیمی را پیش می‌گیریم و امیدواریم در یک هفته آینده و پس از دیدار مقابل استرالیا، تمرینات و ریکاوری خوبی داشته باشیم و با تمرینات موثر تهران کارمان را ادامه دهیم. می‌دانیم کار ما سخت و دشوار است اما چاره‌ای نیست و باید با یک تیم امیدوار وارد مرحله مقدماتی المپیک شویم.
وضعیت حریفان را چطور می‌بینید؟
به هر حال همه رقبا مشغول کار هستند. ما این را می‌دانیم که رقبای ما در سخت‌ترین گروه مقدماتی دور هم جمع شده‌اند و برنامه‌های فراوانی دارند. آنها زودتر از ما، بازیکنان خود را در اختیار گرفتند و دوره‌های تمرینی و کمپ‌های زیادی را پشت سر گذاشتند. شناخت خوبی از حریفان داریم چون بازی‌های تدارکاتی
پشت سر هم آنها را زیر نظر گرفتیم و مطمئن هستیم تا دی ماه، شرایط خوبی خواهند داشت. البته ما هم برنامه‌هایی داریم تا در زمان شروع رقابت‌های دور مقدماتی المپیک به بالاترین حد از هماهنگی ذهنی و تاکتیکی برسیم.
دست روی دست نگذاشتیم که دیگران به سرعت از ما سبقت بگیرند. می‌دانم که عقب افتاده‌ایم ولی آن طور هم نیست که تصورش را می‌کنند. حمید استیلی همیشه برنامه‌های خاصی برای آماده‌سازی تیم امید داشت و مطمئنا می‌خواهد بهترین تاکتیک را امتحان کند.
این حجم از تغییرات در بدنه تیم امید لطمه وارد نمی‌کند؟
نه من این‌طور فکر نمی‌کنم. در بخش بازیکنان البته از آنجا که تیم امید شرایط سنی دارد، این تغییرات اجتناب‌ناپذیر است اما در بخش کادرفنی، کمیته فنی، مسؤولان فدراسیون، کمیته ملی المپیک و سایر تصمیم‌گیرندگان برای تیم امید در نهایت انتخاب شان حمید استیلی بود. دوست ندارم در مورد شرایط پیش آمده، بیش از این حرفی بزنم، ولی باید بگویم در حال حاضر همه چیز خوب پیش می‌رود و برای من کار کردن با این بچه‌ها و در کنار حمید لذت‌بخش است. تیم امیدوار و پرمهره‌ای را در اختیار داریم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم اما معتقدم زمان زیادی در دست نیست و باید با تمام توان به مسابقات برویم.
برای اردوی قطر چه برنامه‌ای دارید؟
در این اردو چند جلسه تمرین خواهیم داشت و با استرالیا بازی می‌کنیم. این دیدار می‌تواند تجربیات زیادی را به تیم ما اضافه کند. بازی با استرالیا و سایر تیم‌های قدرتمند قاره آسیا، نگاه بچه‌ها را نسبت به آینده باز می‌کند. ملی پوشان امید بلافاصله بعد از بازی با استرالیا به تهران برمی‌گردند و از سه‌شنبه دراختیار تیم‌های باشگاهی قرار می‌گیرند. فدراسیون فوتبال در تلاش است درماه‌های آینده چند بازی دوستانه دیگر برای تیم امید تدارک ببیند تا این تیم با آمادگی بالا و روحیه‌ای خوب در بازی‌ها حاضر شود.
برای فهرست ۲۱ نفره که راهی اردوی قطر می‌شود، چند بازیکن از استقلال خط خوردند و البته ماجراهای زیادی هم داشتند. در این مورد توضیح می‌دهید؟
اصلا حرف ما و کاری که انجام می‌دهیم به رنگ‌ها ربطی ندارد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور و تمام باشگاه‌ها مهم‌ترین معدن استخراج بازیکنان هستند و ما نگاه نمی‌کنیم که بازیکنان با پیراهن چه باشگاهی به تیم امید آمده‌اند؛ هر فوتبالیستی که بتواند به تیم کمک کند، وارد فهرست نهایی می‌شود و به همراه ما به مسافرت می‌آید. نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم و خودمان را وارد این بحث‌ها کنیم. فقط این را می‌گویم که خودتان آمار بگیرید و ببینید بازیکنان استقلالی در اردوی تیم ملی امید تعدادشان بیشتر از پرسپولیسی‌ها است. بیش از این زمانی برای صحبت در این خصوص نداریم و فقط می‌گویم بهتر است این بحث‌ها را جمع و جور کنند؛ چون کارهای مهم تری داریم. نباید تیم امید را وارد این مباحث کرد.
به نظرتان در این مدت کوتاه تا دی‌ماه و شروع مرحله مقدماتی المپیک، تیم امید می‌تواند به همه برنامه‌های تاکتیکی خود برسد؟
بله، تلاش ما دقیقا همین است. فدراسیون فوتبال که از ما حمایت کاملی دارد. حمید استیلی هم همان‌طور که می‌دانید کارش را بلد است. ما هم می‌خواهیم به او کمک کنیم. البته از باشگاه‌ها، رسانه‌ها، مربیان، همه بازیکنان فوتبال و هر کسی که قلبش به خاطر ایران می‌تپد، می‌خواهم به ما کمک فکری، مشاوره‌ای و روحی بدهد. در شرایط فعلی، هر کسی، هر طور که می‌تواند باید به تیم امید کمک کند چون تنها راه نجات ما این است که دست در دست هم به جلو برویم و امیدوار باشیم تیم‌مان نتیجه بگیرد.
با توجه به مدل صعود تیم‌ها به المپیک 2020 چقدر امیدوار هستید که طلسم عدم صعود را بشکنید؟
تا آنجا که من می‌دانم ژاپن به‌عنوان میزبان حتما در المپیک حضور خواهد داشت. همچنین سه تیم از گروه‌های مختلف به این مسابقات می‌روند که اتفاقا کارمان به این علت سخت‌تر می‌شود، ولی باید با همه این سختی‌ها بسازیم؛ چون وظیفه ما شاد کردن دل مردم است. تیم امید ما با تیم‌های کره‌جنوبی، چین و ازبکستان همگروه است و در صورت صعود از گروه راه همواری برای صعود به المپیک 2020 توکیو پیش رو داریم. در این بازی‌ها 16 تیم حضور دارند که در نهایت سه تیم به همراه ژاپن میزبان المپیک 2020 توکیو به این رقابت‌ها صعود خواهند کرد و ما تلاش می‌کنیم یکی از این سهمیه‌ها را بگیریم.

تیم امید در قطر

کاروان تیم فوتبال امید ایران وارد دوحه قطر شد. تیم‌های فوتبال امید ایران و استرالیا فردا در ورزشگاه الدحیل دوحه به دیدار یکدیگر می‌روند. کاروان تیم فوتبال امید ایران به همین منظور بامداد دیروز وارد کشور قطر شد. این دیدار تدارکاتی ساعت 18 و 45 دقیقه فردا (به وقت تهران) برگزار می‌شود و شاگردان حمید استیلی بلافاصله پس از بازی به تهران بازخواهند گشت.
امیدهای کشورمان جمعه در دیداری تدارکاتی برابر شهر خودرو به تساوی یک - یک رسیدند. این تیم خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می‌کند. تیم فوتبال امید ایران در این رقابت‌ها با چین، کره‌جنوبی و ازبکستان همگروه است.
حمید استیلی، سرمربی تیم فوتبال امید ایران که برای سفر به دوحه دچار مشکلاتی شده بود هم در نهایت با تأخیر به قطر رسید. او به‌دلیل مشکلاتی در زمینه گذرنامه‌اش چند ساعت در تهران معطل شد و چهار ساعت بعد از ورود تیم به دوحه وارد پایتخت قطر شد.

کاوه علی اسماعیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها