با حذف ۷۰۰ هزار نفر یارانه‌بگیر، حدود ۳۱ میلیارد تومان از هزینه پرداخت یارانه در ماه در شروع غربالگری کم شد؛ رقمی که در قیاس با هزینه چند هزار میلیاردی یارانه نقدی در ماه قابل توجه نیست ولی می‌تواند شروعی برای توقف سنت غلط پرداخت یارانه همگانی باشد.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۶۳

به گزارش ایسنا، با شروع حذف یارانه افراد پردرآمد در شهریورماه، اعلام شد که حدود ۲۰۰‌هزار خانوار از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده و گزارشی از تعداد افراد منتشر نشده است.
اما اخیراً شریعتمداری-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی-آمار دقیق‌تری اعلام کرده مبنی بر این‌که یارانه حدود ۱۷۰ هزار خانوار در مرحله اول قطع شده که تعدادی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد.
از این‌رو با حذف یارانه ۷۰۰ هزار نفری که به ازای هر کدام ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شد، از شهریور حدود ۳۱ میلیارد تومان کمتر برای پرداخت یارانه نقدی واریز شده است.
این در حالی است که ده سال است دولت هر ماه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی پرداخت می‌کند که در سال به ۴۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ رقم هنگفتی که طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر صرف ۵۰ درصد درآمد هدفمندی برای خانوارهایی که در اجرای قانون دچار آسیب می‌شوند، پرداخت نشده و همواره هزاران میلیارد از منابع را هدر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها