کد خبر: ۱۲۳۱۷۵۰
بهترین راه دریافت مشاوره نظام وظیفه چیست؟

خدمت سربازی یکی از چالش های زندگی پسران است و بسیاری از افراد در سن مشمولیت اطلاع دقیقی از اخبار مربوط به سربازی ندارند و حتی ممکن است به دلیل عدم آگاهی در مورد موارد مربوط به سربازی، دست به اقداماتی بزنند که نتیجه بخش نباشد و حتی فرد را با چالش ها و مشکلات جدید روبرو کند، به همین دلیل به این افراد توصیه می شود اخبار و اطلاعات مربوط به خدمت سربازی را از منابع معتبر دنبال کرده و سوالات مرتبط با این حوزه را از مشاوره نظام وظیفه تلفنی افسر مشاور بپرسند و اطلاعات خود را به روز نگه دارند تا بتوانند با تصمیمی درست، دوران سربازی را به بهترین شکل پشت سربگذارند.

عدم آگاهی در مورد شرایط دوران سربازی ممکن است گاهی منجر به اضافه خدمت شده و یا به دلیل غیبت فرد از بسیاری از تسهیلاتی که می توانسته است از آن ها استفاده کند، بی بهره بماند.

اطلاع از قوانین و اصطلاحات مربوط به سربازی، خیال فرد را آسوده تر می کند و اندکی از اضطراب فرد برای پشت سرگذاشتن این دوران، می کاهد.

همانطور که می دانید، همه افراد دوران سربازی را به مدت یکسان و به یک روش پشت سر نمی گذارند و بنا به شرایط فردی برخی معافی کامل یا معاف از رزم شده و یا دوران سربازی را کمتر از مدت زمان معلوم شده طی می کنند.

استفاده از جبهه پدر، پروژه های کسری خدمت، معافیت های پزشکی و ... همه و همه قوانین مربوط به خود را دارند که بهتر است هر مشمول از آن ها مطلع باشد.

شرایط و قوانین معافیت پزشکی 98

معاف شدن از خدمت سربازی همواره یکی از خواسته ها و آروزهای مشمولین است و گاهی اوقات برای این که به این خواسته برسند ممکن است دست به هر کاری بزنند و حتی آگاهانه و فقط برای گرفتن معافیت پزشکی سلامتی خود را مورد هدف قرار دهند.

همان طور که می دانید، برخی بیماری ها موجب معافیت کامل از سربازی می شوند و داشتن بعضی دیگر از بیماری ها مشمول را از خدمات رزمی معاف می کنند.

البته لازم به ذکر است، گرفتن معافیت پزشکی (برای برخی بیماری ها) فرد را برای استخدام و انجام بعضی از مشاغل دچار مشکل می کنند و به دلیل همان معافیت گاها نمی توانند در بعضی از پست ها و مشاغل مشغول به کار شوند؛ برای این که در مورد شرایط معافیت پزشکی سربازی 98 اطلاعات بروز و کاملی به دست آورید، اخبار این حوزه را دنبال کرده و از کارشناسان آگاه در زمینه مشورت بگیرید.

به عنوان مثال، دیابت یکی از بیماری هایی است که در شرایطی منجر به معافیت دائم می شود.

معافیت پزشکی دیابت در بند8 از بخش دوم فهرست بیماری های مربوط به غدد مترشحه داخلی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیماری دیابت به دو دسته دیابت نوع یک و دو تقسیم بندی می شود و افرادی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند، می توانند معافیت دائم بگیرند و افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند نیز در شرایطی از سربازی معاف کامل می شوند.

کسر خدمت به وسیله جبهه پدر

یکی از مواردی که در شرایطی منجر به کم شدن دوران سربازی پسر می شود، تعداد روزهایی است که پدر در جبهه بوده است.

قوانین مربوط به کسری خدمت جبهه پدر در این سال ها دچار تغییرات بسیاری شده اما به طور کلی می توان گفت:

در ازای هر ماه جبهه پدر، درصد جانبازی و هر ماه اسارت پدر مشمول 12 روز کسر خدمت بدون سقف داده می شود؛ همچنین استفاده از از کسر خدمت سربازی جبهه پدر محدودیت سنی ندارد و هر مشمولی، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، می تواند از این کسری خدمت استفاده کند.

قوانین مربوط به کسری خدمت ممکن است دوباره دچار تغییراتی شود پس توصیه می شود اطلاعات خود را در این زمینه، همواره به روز نگه دارید.

امریه نظام وظیفه عمومی

امریه سربازی نیز نوعی خدمت سربازی محسوب می شود با این تفاوت که مشمول به جای خدمت کردن در یگان های نظامی و انتظامی در سازمان مربوطه خدمت می کند.

امریه ها متفاوتن و مشمول می تواند برای امریه سربازی در ارگان هایی که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود سرباز امریه جذب می کنند، خدمت سربازی را پست سر بگذارد و از مزایای دریافت امریه سازمان ها و ارگان های مختلف استفاده نماید.

امریه بنیاد مسکن، امریه وزارت اقتصاد و دارایی، امریه جهاد کشاورزی، امریه سربازی در حوزه علمیه، امریه آتش نشانی و ... همه از انواع مختلف امریه نظام وظیفه عمومی محسوب می شوند.

چگونه برای کسری خدمت پروژه بگیریم؟

دریافت پروژه کسری خدمت برای تمامی دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقاطع ارشد، و دکتری راهی برای گذراندن دوران سربازی است و تمامی مشمولینی که شرایط اخذ پروژه را داشته باشند، می توانند از این طریق برای سپری کردن دوران سربازی اقدام کنند.

غیبت نداشتن مشمول، یکی از شرایط اخذ پروژه کسری خدمت است اما در صورت غیبت داشتن هم در شرایطی می توان برای گذراندن دوران سربازی پروژه گرفت.

برای اخذ پروژه در قدم اول باید روزمه کاری و تحصیلی خود را به بنیاد نخبگان تحویل دهید تا این بنیاد بر اساس سوابق تحصیلی و کاری، شما را به سازمانی مرتبط معرفی کند؛ سپس شما باید به شازمان مربوطه مراجعه کرده و پروژه را دریافت و در زمان مقرر تحویل دهید.

توصیه می شود پیش از تحویل رزومه کاری و تحصیلی، بر اساس میل و رغبت خود پروژه ای را شروع نکنید، زیرا ممکن است پروژخ شما تایید نشود و زحمات شما بی نتیجه باقی بماند.

پروژه های کسری خدمت ممکن است بیشتر از 6 ماه طول بکشد که در این شرایط پروژه بسیار سنگین است و در نهایت باید در حضور داوران و استاد راهنما از پروژه دفاع شود اما پروژه هایی که کمتر از 6 ماه طول بکشد، بعد از اتمام باید در حضور یک داور از آن دفاع کرد و این پروژه ها زیاد سنگین نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها